Turbosprężarki, katalizatory, filtry DPF, turbiny – regeneracja

0
Turbosprężarki, katalizatory, filtry DPF, turbiny - regeneracja

Jesteśmy firmą działającą na terenie Podlasia. Naszą misją jest dbanie o prawidłową pracę każdego silnika. Dlatego wśród oferowanych przez nas usług znajduje się w profesjonalna regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku.

Turbosprężarka zapewnia wydobycie odpowiedniej mocy silnika spalinowego. Dlaczego dbanie o nią jest kluczowe dla uzyskania optymalnej jakości pracy silnika. Naszymi klientami są osoby prywatne pragnące przywrócić młodość silnikowi swojego samochodu oraz profesjonalni mechanicy samochodowi. Obsługujemy również rolników, regenerując turbosprężarki i katalizatory w ciągnikach. Współpracujemy z dużymi i mniejszymi firmami logistycznymi, regenerujący turbosprężarki w samochodach ciężarowych. Odnawiamy też części pojazdów specjalnych wykorzystywanych na budowie. Turbokrymar.pl oferuje również inne usługi. Jest to regeneracja katalizatorów i turbin. Rola katalizatora jest bardzo ważna, ponieważ oczyszcza spaliny.

Atutem naszego przedsiębiorstwa jest wykorzystywanie tylko nowoczesnych technologii. Pamiętajmy jednak o środowisku naturalnym, dlatego używamy jedynie ekologicznych środków regenerujących, w tym wody. To wyróżnia nas na tle konkurencji. O najwyższym poziomie świadczonych przez nas usług świadczą liczby. Ponad 95% i naszych klientów poleca nas innym i daje rekomendacje. Zatrudniamy kadrę wyspecjalizowanych i doświadczonych pracowników, mających odpowiednie kwalifikacje do pracy w naszym nowoczesnym parku maszynowym.

Turbokrymar łączy zatem nowoczesne i ekologiczne rozwiązania z doświadczeniem fachowców i wieloletnią działalnością w branży. Nasza działalność to przede wszystkim regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku. Przyjmujemy zlecenia z całego Podlasia. Inną specjalizacją jest regeneracja katalizatorów i turbin. To kolejne strategiczne dla silnika części. Ich właściwe działanie to czerpanie największej jakości i mocy z jego pracy. Regenerujemy turbosprężarki, filtry w silnikach spalinowych i Diesla, turbiny katalizatory.

Profesjonalne oklejanie folią 3m

0
Profesjonalne oklejanie folią 3m

Materiały, które składają się na wykonanie folii 3M

Wszystkie przedmioty są foliami winylowymi,  o różnych stopniach rozciągania się oraz podwójnie wylewane. Folie, które idealnie nadają się do oklejania samochodu ( są z serii 1080 i serii 1380) oferowane przez znaną firmę 3M. Folia ta potrafi się rozciągnąć z pełnym zachowaniem kolorów a także z odpowiednimi właściwościami nawet do 50 % ( seria 1380). Jest to bardzo ważna informacja, jeśli mamy zamiar okleić obłe kształty np. lusterko czy zderzak samochodu. Folie 3M nie wymagają stosowania żadnych ochronny warstw, produkowane są w szerokości 1 metra i 52 centymetrów, dzięki temu możemy śmiało czy w łatwy sposób okleić samochód bez jakichkolwiek łączeń. Kolejną zaletą foli 3M jest zastosowanie nowej technologii 3M Controltac i 3M Comply. Technologia ta dedykowana jest dla osób, które chcą zmienić kolor swojego pojazdy bądź jego stylizacji. Mówiąc w skrócie o 3M Controltac to szklane mikrokulki, które mieszczą się w kleju, ułatwiają pracę przy układaniu i przesuwaniu folii na całej powierzchni oklejanego elementu. Z kolei technologia 3M Comply to mikrokanaliki, dzięki temu folia o wiele lepiej przylega do oklejanej powierzchni, ponieważ za pomocą mikrokanalików powietrze, które znajduję się między folią  a powierzchnią odprowadzane jest spod folii.

Szeroka gama kolorystyczna i struktura folii

Gama kolorystyczna serii 1080 i 1380 jest bardzo bogata, bowiem posiada aż 120 kolorów oraz różne struktury. Kilka lat temu ogromną popularnością cieszyła się folia, która przypominała carbon. Na rynku pojawiają się coraz to nowsze struktury, hitem tego roku jest struktura „plastry miodu” a także folia, która przypomina płótno. Firma która zajmuję się folią 3M może zastosować laminaty z serii 8900 tym samym nada to fakturę 3D dowolnemu kolorowi. Folie 3M można zakupić na metry co oznacza, że nie ma potrzeby kupować całej rolki. Cała rolka wynosi 25 mb, podczas gdy na przeciętne auto potrzeba jedynie 18 mb. Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie dla osób, które chcą okleić folią poszczególny element.

Jak wybrać pastę polerską?

0
Jak wybrać pastę polerską

Zastanawiasz się nad tym, jak możesz najlepiej zadbać o swój samochód? Estetyczne walory również są niezwykle istotne, dlatego warto jest o nie zadbać.

Jak zamontować turbosprężarkę w benzynie?

0
Jak zamontować turbosprężarkę w benzynie

Zanim odpowiemy na pytanie jak zamontować turbosprężarkę w samochodzie napędzanym benzyną, musimy odpowiedzieć na to czy jest to możliwe? Odpowiedź jest bardzo krótka i treściwa. Jak najbardziej możliwe jest zamontowanie turbo w samochodzie napędzanym benzyną Oczywiście kojarzy się nam ona zazwyczaj z dieslami, aczkolwiek nie oznacza to braku możliwości korzystania z turbo również w odniesieniu do pojazdów napędzanych benzyną. Po co nam będzie turbina? Jest to podstawowe pytanie, które należy sobie zadać przed wykonaniem jakichkolwiek przeróbek w naszym samochodzie. Tak naprawdę turbosprężarki są tym elementem, który znacząco podnosi moc silnika. Istotnym elementem jest jednakże to, że zamontowanie turbiny w samochodzie wiąże się także z koniecznością dokonania wielu innych istotnych jak również i kosztownych zmian w pojeździe. Niezależnie od tego czy jest to diesel, czy jest to samochód zasilany benzyną, owe zmiany są dosyć poważne. W przypadku tego drugiego rodzaju pojazdu, dokonywanie montażu turbo wydaje się jednak mniej skomplikowane i tym samym również obarczone nieco niższymi kosztami.

Montaż dla profesjonalistów

Montaż turbo w samochodzie powinien być dokonywany przez osobę mającą na ten temat odpowiednią wiedzę. Ponadto również istotnym elementem jest doświadczenie jak również i dostęp do odpowiednich narzędzi, do odpowiedniego sprzętu. W teorii założenie turbo w samochodach z gaźnikowym silnikiem benzynowym jest łatwiejsze niż w innych, aczkolwiek nie zawsze ta reguła będzie się sprawdzać.

Proces montażu turbosprężarki

Niezależnie od tego czy jest to samochód z silnikiem diesla, czy też benzyna, należy przestrzegać kilku zasadniczych reguł. Podstawową czynnością, jaką należy dokonać, jest w tym miejscu na pewno dokonanie remontu silnika. W tym procesie istotne jest zmniejszenie stopnia sprężania. Można to uzyskać poprzez zastosowanie nieco grubszej uszczelki pod głowicą silnika, ale nie zawsze się to będzie sprawdzać. W niektórych sytuacjach konieczne może okazać się dokonanie wymiany całych tłoków. Dlaczego tak ważnym elementem jest w tym miejscu zmniejszenie sprężania? Powodem konieczności wykonania owej czynności jest zbyt duże ciśnienie dostarczania bogatej mieszanki paliwa. To mogłoby się okazać dla silnika samochodowego zbyt dużym obciążeniem i tym samym mógłby on tego nie wytrzymać.

Kolejnym z ważnych etapów zakładania turbosprężarki w samochodzie z napędem benzynowym jest zamontowanie samego turbo w kolektorze wylotowym. Oczywiście na tym etapie nie należy zapominać o takim elemencie, jakim jest doprowadzenie do owej turbosprężarki oleju. To jeszcze nie wszystkie elementy, o których należy pamiętać. Montaż turbiny – niezależnie od tego czy jest to samochód napędzany benzyną, czy też nie – wymaga również zamontowania odpowiedniego zaworu, który będzie odciążał ową turbinę w momencie powstawania zbyt dużego ciśnienia, a tym samym zbyt dużych obciążeń. Można to sobie zwizualizować oglądając relację z rajdów samochodowych. W momencie, w którym kierowca samochodu redukuje obroty, wydobywa się z samochodu charakterystyczny krótki syk. Na sam koniec całej operacji zakładania turbo w samochodzie jest wyregulowanie systemów elektronicznych. To z pewnością jest elementem wymagającym bardzo wnikliwego działania i nie można tego dokonywać nie mając większego pojęcia w tejże materii.

Silnik benzynowy czy diesel?

Gdzie bardziej sprawdzi się turbosprężarka? Tutaj nie ma żadnej żelaznej reguły. Turbo na pewno sprawdzi się w każdym rodzaju silnika. Zanim jednakże będziemy dokonywać jakichkolwiek przeróbek, musimy dobrze się zastanowić nad tym czy faktycznie jest nam to potrzebne, czy faktycznie tego chcemy. Bardzo istotne jest także to, aby dokładnie poznać zasady związane z użytkowaniem turbosprężarki i stosowanie się do owych zasad, gdyż jej niewłaściwa eksploatacja może spowodować istotne uszkodzenia, a tym samym również ponoszenie kosztów, które de facto nigdy nie będą należeć do tych najniższych, będą obciążać nasz budżet.

Redakcja: Turboserwis.pl

Żel do opon i szczotki do czyszczenia felg, czyli jak zadbać o koła naszego auta?

0
Żel do opon i szczotki do czyszczenia felg, czyli jak zadbać o koła naszego auta?

Pielęgnacja auto dotyczy nie tylko karoserii i szyb. Aby efekt końcowy był jak najbardziej okazały, należy także zadbać o koła. W jaki sposób możemy to uczynić?

W jaki sposób działa żel do opon?

Myjąc samochód staramy się działać tak, by w całości prezentował się nienagannie. Nie możemy więc skupić się wyłącznie na karoserii. Owszem, jest to jeden z najważniejszych elementów, którego czystość wpływa na wygląd pojazdu. Jednak wszelkie starania mające na celu doprowadzenie karoserii do perfekcji spełzną na niczym, jeśli zapomnimy o kołach. Zwłaszcza, że to jedyny element pojazdu, który bezpośrednio styka się z nawierzchnią. Powierzchnia ta odpowiada bowiem wielkości dłoni. Mimo to wpływa na zużycie paliwa, a także bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Dlatego tak ważną role pełnią też opony. Utrzymują one ciężar pojazdu i pochłaniają wszelkie nierówności. Bardzo ważną rolę pełni bieżnik. Jego rowki odprowadzają wodę spod opony, co pozwala utrzymać kontrolę nad pojazdem. Dlatego ważne jest sprawdzanie głębokości bieżnika. Gdy będzie ona wynosić 1,6 mm, to wówczas powinniśmy wymienić opony na nowe. Co ciekawe, pielęgnacja ogumienia jest także możliwa dzięki specjalnym preparatom. Profesjonalne kosmetyki do opon oczyszczą je z wszelkich zabrudzeń i nadadzą im odpowiedniego koloru i połysku. Jednym z takich produktów jest polimerowy żel do opon. To kompozycja silikonów nadająca gumie satynowe wykończenie. Polimery zawarte w preparacie zabezpieczają powierzchnię opony i nadają jej antystatyczne właściwości. Tego rodzaju produkty znajdziesz w tym miejscu https://autochemia.pl/pol_m_Detailing_Elementy-zewnetrzne_Opony-i-felgi_Pielegnacja-opon-890.html. Ich aplikacja jest bardzo prosta. Po wyczyszczeniu powierzchni wystarczy nałożyć żel do opon na gąbkę, pędzel lub inny aplikator i rozprowadzić ją równomiernie. Preparat schnie około trzydziestu minut.

Kiedy przydadzą się szczotki do czyszczenia felg?

Jednak opony to nie wszystko. Musimy również zadbać o prezencję naszych felg. Do tego jednak sama woda i szampon nie wystarczy. Powierzchnię felg pokrywają bowiem drobiny klocków hamulcowych, które wydostały się na zewnątrz. Dlatego też ich usunięcie jest tak niezwykle trudne. Chyba, że będziemy mieli do tego specjalne środki. Producenci przygotowali w tym celu rozmaite kosmetyki. Jednym z nich jest żel do mycia felg, który skutecznie usunie wszelkie zabrudzenia tego typu. Jego formuła jest bardzo wydajna i radzi sobie nawet z bardzo starym pyłem. Jeśli zabrudzenia znajdują się w trudno dostępnych miejscach, powinniśmy sięgnąć po szczotki do czyszczenia felg. Dzięki niej przywrócimy felgom należyty blask. Szczotki do czyszczenia felg są odporne na działanie preparatów chemicznych, a rękojeść posiada osłonę zabezpieczającą rękę. Sprawdzą się zarówno do felg stalowych, jak i aluminiowych. Sprawdź tutaj, w jakich modelach występują szczotki do czyszczenia felg https://autochemia.pl/pol_m_Detailing_Elementy-zewnetrzne_Opony-i-felgi_Szczotki-do-felg-i-do-opon-1547.html. Korzystając z takich rozwiązań możemy mieć pewność, że nasz samochód będzie prezentował się elegancko w całej swej okazałości.

Renowacja starego samochodu – jak odnowić karoserię?

0
Renowacja starego samochodu – jak odnowić karoserię?

Wygląd karoserii wpływa nie tylko na estetykę całego pojazdu, ale również jego żywotność. Wszak wszelkie ubytki lakieru powodują przedostawanie się zanieczyszczeń, wilgoci i większą skłonność do korodowania. Kupując stary samochód warto odnowić jego karoserię. Pojęcie „stary” jest dosyć subiektywne. Dla jednych będzie to 5 letni samochód, dla innych 10 -letni, a dla koneserów klasyków – 20-30 letni. Postępowanie renowacyjne znacząco będzie się tu różnić, bo i rodzaj użytego lakieru jest inny, a także jego stan zróżnicowany. Dlatego odpowiednio należy dobrać podkład lakierniczy, a także nałożyć go we właściwych warunkach. Zanim jednak dojdziemy do tego etapu trzeba najpierw dokonać oględzin i wykonać potrzebne czynności.

Leasing jako najlepsze rozwiązanie dla rozwijających się firm

0
Leasing jako najlepsze rozwiązanie dla rozwijających się firm

Potrzebujesz środka transportu, który zapewniałby punktualność oraz wygodę, nie tracąc przy tym płynności finansowej? Nie mogłeś trafić lepiej! Sprawdź nasza ofertę i wybierz usługę najlepszą dla siebie!

Jakie opony samochodowe na lato?

0
Jakie opony samochodowe na lato

Sporo osób interesuje się motoryzacją. Szczególnie mężczyźni są zapaleńcami, jeśli chodzi o tę dziedzinę. Lubią oni mieć ładne samochody i zwykle bardzo o nie dbają. Podchodzą z dużą pieczołowitością do dbania o nie i czyszczą je regularnie. Dobrze jest dbać o bezpieczeństwo samochodu, ponieważ przemieszczamy się nim na co dzień i warto dbać o to, żeby był on bezpieczny. Wszystkie auta muszą co roku przechodzić przeglądy. Sprawdzana jest wtedy ich sprawność oraz to, czy nadają się do uczestniczenia w komunikacji na drodze. Dużo osób zastanawia się, jakie opony samochodowe kupić na lato, żeby sprawdziły się one.

Jest to bardzo ważny wybór, ponieważ opony letnie odgrywają dużą rolę jeśli chodzi o komfort poruszania się samochodem, ale także o przyczepność na drodze. Ważne jest również, żeby ich bieżnik był odpowiedni czyli nie wynosił mniej niż 2,2 mm. Opony letnie możemy zamówić zarówno przez internet, jak i w sklepach stacjonarnych. Ceny są czasami bardzo korzystne. Warto wybierać te, które również mogą się poszczycić wysoką jakością. Ceny opon Premium mogą być trochę wyższe, ale warto je wybierać, żeby móc długo z nich korzystać.

Niektórzy również kupują używane opony premium, sprawdzając najpierw oferty na portalach ogłoszeniowych. Ludzie zamieszczają takie ogłoszenia, ponieważ chcą pozbyć się tych opon, których już nie używają oni. Wtedy mogą być bardzo przystępne cenowo i okazyjne. Dzisiaj nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez samochodu. Wszyscy go potrzebujemy, żeby dojechać do pracy czy na zakupy. Samochodów jest bardzo dużo na drogach i transport bardzo idzie do przodu. Nie możemy więc bagatelizować ich roli. Warto dbać o to, żeby były ekologiczne, ekonomiczne oraz w pełni bezpieczne. Będziemy wtedy czuli nie tylko satysfakcję, ale również oszczędzimy sobie wielu zmartwień i stresów. Wybór odpowiedniego auta nie jest prosty, ponieważ jest też dużo handlowców, którzy chcą sprzedać auta z usterkami, które sprytnie maskują. Dobrze jest o tym pamiętać i zawsze prosić o opinie kogoś, kto zna się na motoryzacji.

Ile lat można jeździć na oponach

0
Ile lat można jeździć na oponach

Najczęściej, gdy chcemy sprawdzić stan zużycia opony – mierzymy głębokość bieżnika oraz rozglądamy się za wyraźnymi uszkodzeniami. Okazuje się, że to nie wszystko. Nawet ogumienie – które na pierwszy rzut oka wykazuje się być w idealnym stanie – może być niebezpieczne w użytkowaniu, jeżeli wiek opony przekracza pewne normy.

Wiek maksymalny

Guma nawet będąc nieużywana – z czasem może twardnieć, a tym samym tracić swoje najważniejsze właściwości. Najczęściej dzieje się to po około 10 latach od czasu wyprodukowania danego kompletu. Po tym okresie użytkowanie opon może okazać się niebezpieczne. W pierwszej kolejności przy twardej gumie droga hamowania może znacznie się wydłużyć. Należy również liczyć się z pogorszeniem stabilności pojazdu, skutkującą słabszą trakcją.

Pamiętajmy również, że im opona starsza, tym bardziej zwiększa się ryzyko jej przypadkowego wystrzelenia w czasie jazdy. Taka sytuacja w wielu sytuacjach kończy się tragedią, dlatego ogumienie starsze niż 10 lat –  warto wymienić na nowy komplet. Tyczy się to zarówno opon letnich, zimowych, jak i całorocznych – zobacz sam: https://www.continental-opony.pl/samochod/technologia/wiedza-dotyczaca-ogumienia/wiek-opony

Jak sprawdzić wiek ogumienia?

W wielu przypadkach, to nie my zakupiliśmy dane ogumienie w stanie fabrycznym. W takiej sytuacji, wiek opony w dalszym ciągu możemy bez problemu sprawdzić, dzięki kodzie znajdującym się w bocznej ściance. W pierwszej kolejności należny zlokalizować symbol DOT. Po nim powinniśmy zauważyć kod, który określa wiek ogumienia z dokładnością do jednego tygodnia.

Cztery ostatnie cyfry znajdujące się kodzie będą informować nas o dacie produkcji opony. Z tych czterech – dwie pierwsze informują nas o tygodniu. Przykładowo cyfra 20 oznacza, iż opona została wyprodukowana w dwudziestym tygodniu danego roku. O dokładnych latach informują nas natomiast dwie ostatnie cyfry. Przykładowo: 17 określa, iż ogumienie zostało wyprodukowane w 2017 roku.

W takiej sytuacji pamiętajmy więc, że kod: DOT XXXXXXX2017 oznacza, iż komplet ogumienia został wyprodukowany w 20 tygodniu 2017 roku. Pamiętajmy dodatkowo, że w przypadku opon z lat 90-tych stosuje się trzy znaki. Ostatnia cyfra w takim kodzie będzie oznaczać rok produkcji.

Żywotność opony z pewnością powinna być sprawdzona przez każdego kierowcę, któremu zależy na bezpiecznym podróżowaniu. Nawet, gdy nasze ogumienie wydaje się być w dobrym stanie – sprawdźmy jego wiek już dzisiaj. Być może data produkcji będzie wskazywać już na wymianę kompletu na nowy. Wymianę opon starszych niż 10 lat na nowe – z pewnością wyraźnie zauważymy, dzięki lepszej trakcji oraz krótszej drodze hamowania pojazdu.

Analiza kosztów naprawy maszyn rolniczych

0
Analiza kosztów naprawy maszyn rolniczych

Maszyny i ciągniki rolnicze, które są stosowane obecnie w gospodarstwach rolnych w Polsce są bardzo zróżnicowane wiekowo. Często zdarzają się sytuacjach, w których w eksploatacji są maszyny ponad 20, a nawet 30 letnie. Wymagają one częstszych napraw. Pociąga to za sobą duże koszty zaangażowania pracowników oraz zakupu odpowiednich części.