Auto Spa dla samochodów

0
AutoSpa kraków

Wszyscy posiadacze i użytkownicy samochodów, czy to osobowych czy tych większych chciałby zachować go w jak najlepszym stanie przez długie lata. Coroczne obowiązkowe przeglądy serwisowe poniekąd zapewniają, że auta jeżdżące po drogach są sprawne i jazda nimi jest jak najbardziej bezpieczna. Ale co z wyglądem auta? Na to nie wszyscy zwracają uwagę, a przecież dobrze zachowane, także pod względem wyglądu auto sprawia, że jazda staje się o wiele przyjemniejsza.

Wybieramy pojemniki transportowe – jakie?

0
Wybieramy pojemniki transportowe - jakie?

Obecnie w sieci nie brakuje ofert firm zajmujących się sprzedażą wyposażenia magazynowego czy transportowego. Nie mniej jednak, nie wszyscy przedsiębiorcy będą w stanie spełnić nasze oczekiwania. Najlepiej decydować się na współpracę przede wszystkim z takimi firmami, które cieszą się dobrymi opiniami wśród klientów i mają produkty najwyższej jakości. W końcu chodzi o to, żeby w bezpieczny i bezproblemowy sposób dokonać transportu naszego towaru.

Jak korzystnie sprzedać stary samochód?

0
Jak korzystnie sprzedać stary samochód?

Samochód to niezwykle przydatne dobro materialne. W dzisiejszych czasach trudno jest sobie wyobrazić codzienne funkcjonowanie bez własnego samochodu. Jednak samochody często się psują, zwłaszcza jeśli mają już swoje lata. Niejednokrotnie biorą też udział w różnych stłuczkach i wypadkach. Nie zawsze nadają się po tym do jeżdżenia. Co więc w takim wypadku zrobić z takim samochodem? Można go korzystnie sprzedać.

Skup samochodów

Bardzo ciekawą propozycję w tej kwestii ma skup samochodów powypadkowych Wrocław. Firma ta oferuje bardzo dogodne warunki skupu samochodów w różnym stanie, także samochodów niesprawnych, rozbitych, uszkodzonych. Jest to więc idealna propozycja dla osób, które posiadają na stanie samochód, który nie nadaje się do jazdy i chcą go skutecznie, szybko i opłacalnie sprzedać. Auto skup Wrocław to bardzo profesjonalna firma, uczciwa, rzetelna, o nieskazitelnej opinii w branży samochodowej. Oferuje atrakcyjne ceny skupu pojazdów powypadkowych i nie tylko.

Gdzie znaleźć ofertę skupu samochodowego we Wrocławiu?

Skup samochodów powypadkowych w Wrocławiu, posiada także swoją stronę internetową skup aut w lider-auto.pl. Na stronie tej można znaleźć wiele praktycznych informacji na temat skupu aut i różnych szczegółów z tym związanych. Na stronie znajdują się informacje na temat cen skupu pojazdów, rodzaju pojazdów, które są skupowane, dokumentów potrzebnych przy zawarciu transakcji. Warto się wcześniej zapoznać z tymi informacjami, by być przygotowanym w razie zdecydowania się na podpisanie umowy.

Bardzo ważne jest by firma, której chce się sprzedać swój powypadkowy lub zepsuty samochód, była w pełni uczciwa. Wtedy ma się gwarancję, że transakcja przebiegnie bez żadnych zakłóceń, szybko, sprawnie, bezpiecznie i z korzyścią dla obu stron. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się na skorzystanie z usług firmy z Wrocławia, bo ta firma zdążyła już sobie wyrobić dobrą renomę i cieszy się zaufaniem klientów nie tylko z Wrocławia ale także z jego dalszych okolic.

Jak skutecznie usunąć trudne zabrudzenia z lakieru?

0
Jak skutecznie usunąć trudne zabrudzenia z lakieru

Poza domem Twój samochód jest prawdopodobnie najważniejszą i najdroższą inwestycją. Przez cały rok jest on narażony na ogólne zużycia i zniszczenia elementów.

To zużycie pojawi się, jeśli nie będziesz regularnie dbał o ich skuteczne usuwanie. Niezależnie od tego, czy chodzi o czyszczenie, woskowanie, czy przeprowadzanie napraw i konserwacji, zewnętrzna pielęgnacja samochodu powinna stać się regularną częścią codziennej pielęgnacji samochodu, aby utrzymać pojazd w optymalnym stanie. Aby zapobiec zarysowaniu i zawirowaniom, nie należy używać sprayu do szybkiego detailingu do czyszczenia dużych powierzchni silnie zabrudzonych. W przypadku obecności silnych zabrudzeń najlepiej umyć pojazd wysokiej jakości szamponem lub pianą do mycia samochodu. Aby uzyskać nieskazitelny, szczegółowy detailing, po umyciu samochodu skorzystaj z szybkiego detektora, aby wyeliminować wszelkie smugi, plamy i poprawić połysk. Teraz, gdy znasz się na szybkim detalowaniu samochodu, możesz łatwo wykonać zadanie w zaledwie 5–10 minut. Porównaj to do 45 do 60 minut potrzebnych do umycia i wysuszenia samochodu. Jeśli robiłeś szybki detal w swoim samochodzie każdego dnia lub co drugi dzień, nie spędziłbyś więcej czasu niż podczas cotygodniowego mycia, a twój samochód zawsze będzie miał zawsze świeży, lśniący lakier.

Wielu uważa, że wszystkie kroki nie są konieczne w nowym samochodzie, ale twoja długofalowa ochrona zależy od właściwego przygotowania i ochrony twojego samochodu.

Bardzo ważne jest jak najszybsze usuwanie wszelkich uporczywych śladów i zabrudzeń za pomocą specjalnych środków czyszczących, które można znaleźć na stronie https://detailingstore.pl/13-usuwanie-trudnych-zabrudzen. Nie chciałbyś nakładać uszczelniacza na związane zanieczyszczenia lub uzyskać mniej niż idealny połysk, prawda? Dzięki produktom wysokiej jakości i niewielkiej znajomości tematu, procedura mycia samochodu będzie nie tylko bezpieczniejsza, będzie łatwiejsza i osiągniesz znacznie lepsze wyniki.

Świat kołpaków

0
Świat kołpaków

Motoryzacja jest niewątpliwie dziedziną, która przeżywa w obecnych czasach swój renesans. Tego rodzaju stan rzeczy jest wynikiem między innymi obecnych tendencji rozwoju naszego świata. Technologia rozwija się w zawrotnym tempie, inżynierowie wymyślają coraz to nowsze rozwiązania problemów, co daje nam obecny obraz świata. W tym wszystkim każdy chce, żeby jego bolid wyglądał jak najlepiej i sprawował się tak jak należy. Istnieje bardzo dużo elementów, na które trzeba zwrócić uwagę, żeby nasz samochód wyglądał jak milion dolarów.

Jedną z takich kwestii jest między innymi kolor oraz stan naszego lakieru samochodowego. Jeżeli jeździmy zarysowanym samochodem, wyblakłym lub mającym ubytki w farbie, musimy mieć świadomość tego, że atrakcyjność naszego pojazdu gwałtownie spada. Z drugiej jednak strony, równie istotnym elementem, o którym wielu właścicieli pojazdów zapomina są kolpaki do opon. Tego rodzaju element, to swoista wisienka na torcie, która sprawa, że nasz samochód jest jedyny w swoim rodzaju. Pamiętajmy o tym, że każdy samochód (model) ma spory zasób modeli kołpaków, z pośród których możemy wybierać przy decyzji o nowej ozdobie naszego pojazdu.

Dużo ludzi popełnia jednak błąd pośrednio związany z posiadaniem takiego elementu jak kolpaki do opon, a mianowicie po prostu o nie nie dbają. Rezultatem takiego stanu rzeczy są pęknięte, brudne plastiki, których wygląd odstrasza ludzi od naszego pojazdu, co jest zjawiskiem skrajnie niepożądanym. Pamiętajmy o tym, że nawet jeżeli posiadamy najbardziej ekskluzywny samochód na świecie to i tak cały czas musimy jednak o niego dbać. W przeciwnym razie, cała magia naszego samochodu pryśnie, a nasze pieniądze zostały źle wydane. Teraz warto zadać sobie zatem pytanie, czy zakup kołpaków do opon to dobry pomysł? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie gdyż jest to kwestia o stosunkowo dużej złożoności.

Z drugiej jednak strony istnieją pewnego rodzaju elementy, które w jakiś sposób opowiadałyby się za jedną z barykad tej dywagacji. Posiadanie kołpaków w samochodzie często wiąże się ze zwiększeniem atrakcyjności naszego pojazdu. Jeżeli jednak spojrzymy na to zjawisko w trochę innym świetle zauważymy, że często felgi są znacznie lepszą opcją dla naszego pojazdu, aniżeli same kołpaki. Jest to konstrukcja o wiele bardzie stabilna, wytrzymała i za zwyczaj o bardziej oryginalnych kształtach, co pozytywnie wpływa na percepcję naszego bolidu. W tym momencie dochodzimy do wniosku, który na swój sposób podsumowuje bieżący artykuł, a mianowicie: wszystko zależy od naszych osobistych preferencji.

Znajdziemy na świecie zarówno zagorzałych zwolenników kołpaków jak i samych felg. Rozmawiając z reprezentantami każdej grupy z osobna, niewątpliwie każdy z nich będzie w stanie wyprowadzić logiczne argumenty, które opowiadają się za ich opcją. W tym momencie mamy świadomość tego, że my też musimy podjąć decyzję o tym, co nam się bardziej podoba i po prostu pójść z głosem naszego serca, bo to przecież nim należy się kierować przy tak ważnych wyborach, żeby finalnie być zadowolonym z obrotu spraw.

Regeneracja turbosprężarki

0
Regeneracja DPF

Koszt wymiany turbosprężarki to kilka tysięcy złotych! Majątek! Czy nie ma innego wyjścia? Oczywiście, można starą i już zużytą część poddać regeneracji. Co w przypadku filtra cząstek stałych, zwanego potocznie DPF? Kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Kogo na to stać?! Podobnie jak z turbosprężarką, można regenerować naszą wysłużoną część.

Załóżmy, że mieszkasz w Białymstoku i chcesz znaleźć firmę, która wyręczy Cię z jednym i drugim problemem. Wpisz w Google „regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku”. Pierwszy zaproponowany wynik to adres Turbokrymar.pl, firma zajmuje się przede wszystkim regeneracją turbosprężarek. Ich inna specjalizacja to regeneracja katalizatorów i turbin.

Dlaczego tak ważne jest dbanie o te elementy? Turbosprężarka zwiększa moc silnika, co stawia go wyżej silnika wolnossącego, mogąc podać więcej paliwa w tym samym czasie co ciśnienie atmosferyczne. Taki element stosuje się nawet w lokomotywach i silnikach lotniczych. Filtr cząstek stałych (DPF), montowany w takich silnikach oczyszcza gazy spalinowe z cząstek stałych. Uważa się, że spaliny z silników Diesla są jednym z powodów powstawania smogu. Nie trzeba dodawać jak ważna jest eliminacja takiej emisji. Taki filtr ma za zadanie przepuścić nie więcej jak 15% całości zanieczyszczeń. W związku z ogromnym kosztem wymiany takiego filtra, niestety, coraz więcej kierowców decyduje się na usunięcie go. Trzeba pamiętać, że jest to przede wszystkim mocno nieetyczne. Ponadto za jazdę samochodem bez filtra DPF grozi mandat do pięciuset złotych, a nawet odebranie dowodu rejestracyjnego. W Niemczech za to samo przewinienie możemy otrzymać karę tysiąca euro, w Austrii aż trzy tysiące pięćset euro. Wykrywanie tego nadużycia jest coraz częstsze, w związku z nabywaniem przez policję coraz to lepszych urządzeń do kontroli.

Mając na uwadze nasze środowisko regeneracja części wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Nie produkujemy nowych odpadów, jednocześnie dbając o ochronę środowiska. Nie ma aktualnie ważniejszego tematu niż ten.

Wypożyczenie samochodu w Polsce i Europie. Co warto wiedzieć?

0
Wypożyczenie samochodu w Polsce i Europie. Co warto wiedzieć?

Wypożyczenie samochodu w Polsce i w Europie – jakie procedury wypożyczeń są takie same?

Niezależnie od tego, czy wynajem samochodu ma miejsce w Toruniu, czy w Berlinie, część procedur wypożyczeń jest już standardowa i bardzo podobna, jeśli nie taka sama. Każda wypożyczalnia samochodów, czy to w Polsce, czy w innej części Europy, dysponuje swoim regulaminem wypożyczania, z którym obowiązkowo trzeba się zapoznać, aby nie być niemile zaskoczonym. W większości wypożyczalni europejskich minimalny wiek kierowcy wynosi 25 lat, a praktyka w prowadzeniu samochodu powinna wynosić co najmniej rok od uzyskania prawa jazdy.

Wszędzie też obsługa wypożyczalni żąda i weryfikuje prawdziwość dokumentów takich jak dokument tożsamości ze zdjęciem (czyli dowód osobisty lub paszport) i prawo jazdy. W niemalże każdej wypożyczalni na terenie Europy, w tym w Polsce żąda się od klienta posiadania aktywnej karty kredytowej, a niekiedy nawet dwóch kart, jeśli samochód należy do wyższej klasy pojazdów (taką rangę mają już marki takie jak BMW i Mercedes C klasy).

Wspólnym mianownikiem procedur wypożyczalni europejskich jest również pobieranie kaucji przeliczanej jako równowartość kosztów wypożyczenia samochodu i pełnego baku paliwa. Kwotę łączną blokuje się na karcie, podobnie jak to ma miejsce w przypadku kaucji barowych lub hotelowych. W Polsce i w innych krajach europejskich zakłada się również, że ewentualne koszty mandatów pokrywa kierowca wypożyczający samochód, a zwrot auta ma następować przy baku zatankowanym do pełna.

Różnice w wynajmie aut w kraju i za granicą

To, co różni procedury wynajmu aut w Polsce i za granicą, w Europie, to – jak nietrudno się domyśleć – cena wynajmu samochodu. Oczywiście zasada im dłużej, tym taniej obowiązuje wszędzie, jednak średnie koszty wynajmu dobowego pojazdu są zróżnicowane, choć coraz bardziej zbliżone. W Polsce, zarówno w Warszawie, jak i w innych miastach Chevrolet Spark jest dostępny już od 85 złotych za dobę, Opel Astra III to kwota od 99 złotych, Octavia – 159 złotych, a Nissan Qashgai – 199 złotych.

Za dobowy wynajem Seata Ibizy można zapłacić nawet 450 złotych na dobę. Średnie. przykładowe kwoty wynajmu dobowego średniej klasy aut za granicą, na terenie Europy z drugiego kwartału 2019 roku to 91 złotych na dobę w Niemczech, 61 złotych we Włoszech, 103 złote we Francji, 56 złotych w Hiszpanii i 80 złotych w Grecji. Łatwo więc zauważyć, że Polska nie jest krajem odbiegającym od tych widełek cenowych ani też nie różni się już od standardów jakości wypożyczalni europejskich.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Najrozsądniej skorzystać z informacji dostępnych na stronach internetowych wypożyczalni. Najszybciej wypożyczalnie w danym mieście można znaleźć z poziomu wyszukiwarki internetowej po wpisaniu hasła typu „wypożyczalnia samochodów toruń„.

Jak sprawdzić akumulator?

0
Jak sprawdzić akumulator?

Sezon zimowy za pasem, niebawem przyjdą niskie temperatury. Współczesne samochody posiadają bardzo dużą ilość odbiorników prądu, a co za tym idzie duże zapotrzebowanie na stałe jego dostawy. Dodatkowo zimą zapotrzebowanie to staje się jeszcze większe: częstsze ogrzewanie szyb, foteli. Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji związanych z rozładowanym akumulatorem i brakiem możliwości dotarcia do pracy, sprawdź swój akumulator już dzisiaj. Nie jest to trudna do wykonania czynność, jeżeli nie posiadasz specjalnego sprzętu, to wystarczy podjechać do najbliższego punktu naprawy samochodów i badanie zostanie wykonane na miejscu.

Pierwsze kroki

Badanie akumulatora należy zacząć od kontroli poziomu elektrolitu. Są dwie drogi, którymi można to sprawdzić. W zwykłych akumulatorach niezbędne jest kontrolowane jego poziomu co sezon, w akumulatorach bezobsługowych tylko, jeżeli są z nim jakieś problemy. Do uzupełnienia używa się wody destylowanej lub demineralizowanej – dostępnej na każdej stacji benzynowej. Dolewając wodę nie można jednak przesadzić. O ile zbyt niski poziom może uszkodzić akumulator, o tyle zbyt duży poziom może niepotrzebnie rozrzedzić elektrolit.

Kolejny etap

Po stwierdzeniu prawidłowego poziomu płynu w akumulatorze, można przejść do wykonania kolejnego testu. Test najlepiej wykonać po całonocnym postoju samochodu, bez uruchamiania silnika. Naładowanie akumulatora mierzy się urządzeniem zwanym areometrem, który służy do pomiaru gęstości elektrolitu – idealnie powinien wskazywać wartość 1,28 g/cm3. Nie zawsze jest możliwe przeprowadzenie tego pomiaru, ze względu na utrudniony dostęp do cel z elektrolitem. Wtedy można wykonać pomiar napięcia spoczynkowego, który przeprowadza się miernikiem elektronicznym prądu stałego. Badanie wykonuje się na zimnym, wyłączonym silniku. Prawidłowe napięcie powinno wskazywać wartość 12,4-12,6 V. Jeżeli miernik pokazuje wartości niższe, może to oznaczać, że akumulator jest rozładowany (niedoładowany lub uszkodzony). Warto również sprawdzić napięcie ładowania na akumulatorze na uruchomionym silniku – wartość ta powinna przekraczać 13,8 V, jeżeli jest niższa to znaczy, że mogło dojść do awarii.

Jeżeli wszystkie podjęte kroki dają negatywne wyniki, pozostaje jeszcze wykonanie testu obciążeniowego. W tym przypadku niestety trzeba albo zakupić specjalny miernik albo skorzystać z pomocy warsztatu, który takim aparatem dysponuje.

Należy jeszcze pamiętać, o odpowiednim dbaniu o czystość klem i przewodów łączących w akumulatorze. Obecność na klemach zbyt dużej ilości tlenków czy też obecność rdzy może negatywnie zafałszować uzyskane wyniki.

Więcej informacji na temat akumulatorów znajdziesz na https://mobilny-akumulator.pl/.

Na czym polega i ile średnio kosztuje piaskowanie felg?

0
Na czym polega i ile średnio kosztuje piaskowanie felg?

Felgi to taki element samochodu, który potrafi zupełnie odmienić jego odbiór wizualny.  Jednak utrzymanie ich w dobrym stanie jest nie lada wyzwaniem. Jeżeli na felgach naszego samochodu widoczne są już ślady eksploatacji i żaden sposób ich usunięcia nie działa to dobrym rozwiązaniem może okazać się piaskowanie. Jak wygląda ten proces oraz ile za to zapłacimy?

Jak dbać o felgi samochodowe?

Głównym zagrożeniem dla felg  są zalegające na jezdni kamienie, piasek czy sól drogowa. W czasie jazdy uderzają o różne elementy samochodu, w tym felgi powodując zarysowania, otarcia a także ubytki farby czy lakieru. Uszkodzenia mogą powstać również na skutek otarcia o krawężnik lub najechania na dziurę w drodze. W wyniku eksploatacji auta felgi ulegają także zabrudzeniu. Podstawą pielęgnacji felg jest mycie za pomocą gąbki z użyciem specjalnego szamponu. Jednak może to nie wystarczyć, ponieważ brud dostaje się do trudno dostępnych zakamarków. W taki przypadku konieczne będzie sięgnięcie po chemię samochodową, która bez problemu powinna poradzić sobie z plamami oleju, śladami asfaltu czy zapieczonym pył z klocków hamulcowych. Tak umyte felgi warto pokryć preparatami długotrwałego zabezpieczenia, które ochronią je specjalną powłoką.

Jak przebiega proces piaskowania felg?

Nie wszystkie ślady eksploatacji mogą zostać wyeliminowane wymienionymi powyżej sposobami. To jasno podkreśla przedstawiciel witryny https://proszkowe-malowanie.com/. W trudniejszych przypadkach konieczne może okazać się piaskowanie, które jest w stanie przywrócić felgom dawny wygląd. Takiemu zabiegowi mogą zostać poddane zarówno felgi stalowe jak i aluminiowe. Cały proces polega na skierowaniu na czyszczoną felgę strumienia sprężonego powietrza z dodatkiem specjalnego piasku połączonego z wodą. Mieszanka dla felg stalowych zawiera ponadto środki antykorozyjne. Piasek uderzający pod wysokim ciśnieniem powoduje usunięcie starej farby, lakieru, rdzy bądź innych zanieczyszczeń i odsłania czystą stal lub aluminium. Drobne ziarna piasku są w stanie dotrzeć nawet do trudno dostępnych miejsc, dzięki czemu felga jest dokładnie oczyszczona i przygotowana do kolejnego etapu renowacji.  Jest to szczególnie ważne w przypadku jeśli kolejnym krokiem odnowy jest malowanie, ponieważ niedokładnie wyczyszczona powierzchnia może powodować nierównomierne rozłożenie farby lub lakieru. Alternatywą dla piaskowania jest czyszczenie chemiczne lub z wykorzystaniem papieru ściernego.

Ile kosztuje piaskowanie felg?

Cena tego typu usługi zależy głównie od wielkości felg oraz materiału z jakiego zostały wykonane. Średnio za piaskowanie 4 elementów zapłacimy od 80 do 180 zł. Co do zasady piaskowanie felg stalowych jest nieco tańsze niż aluminiowych. Dla przykładu za czyszczenie felgi stalowej 15’’ zapłacimy ok.  340 zł za sztukę, natomiast taki sam zabieg dla felgi aluminiowej identycznych rozmiarów to koszt ok.  40 zł za sztukę. Wiele firm zajmujących się renowacją felg oferuje zestaw piaskowanie + malowanie. Za taką usługę zapłacimy od 250 do 650 zł za 4 felgi. Co do zasady piaskowanie jest droższe w dużych miastach, z czego najdroższa jest Warszawa. Natomiast w mniejszych miastach ceny są nieco niższe. W przypadku bardziej nietypowych zamówień konieczna jest indywidualna wycena możliwa po wcześniejszych ustaleniach z usługodawcą.

Zawór EGR – dlaczego masz go w swoim samochodzie?

0
Zawór EGR – dlaczego masz go w swoim samochodzie?

Zawór EGR, czyli Exhaust Gas Recirculation, możemy najprościej przetłumaczyć jako układ recyclingu spalin, jednak co ważne, to nie tylko wspomniany zawór składa się na ten układ. Wszystko zależy od rodzaju silnika, gdyż w niektórych z nich, dodatkową częścią układu recyclingu spalin jest układ zmiennych faz rozrządu. Do czego zatem służy słynny, niecieszący się zbyt dobrą sławą i sympatią użytkowników, zawór EGR? Krótko mówiąc, jest on odpowiedzialny za to, że nasz samochód wytwarza mniej szkodliwych spalin, które przedostają się do powietrza.

Do czego służy zawór EGR?

Zawór EGR ma służyć ekologi, w jaki sposób? Otóż celem tego zaworu, jest obniżenie ilości tlenu, który dostarczany jest do komory spalania. Obniżenie ilości tlenu skutkuje, obniżeniem temperatury, oraz spowolnieniem procesu spalania, a finalnie obniżeniem emisji tlenków azotu. Dzieje się to za sprawią dodania do układu dolotowego konkretnej porcji spalin, które ogólnie mówiąc, zanieczyszczają powietrze, które dostarczane jest do komory spalania.

Zawór EGR — jak działa?

Silniki z zaworem EGR mają stosunkowo wąski przewód łączący układ dolotowy i wydechowy, przez co pozwala on na przepływ małej porcji spalin do kolektora dolotowego. Zawór EGR jako część tego przewodu decyduje o tym, czy spaliny mają trafić do dolotu, a jeżeli tak, to kiedy to nastąpi. Otwarcie zaworu EGR następuje tylko w ściśle określonych warunkach, a decyduje o tym specjalny sterownik pracy silnika. Początkowo zawory były sterowane pneumatycznie, przez co dawki spalin dostające się do dolotu nie były płynne i jednolite, zawór po prostu otwierał się i zamykał, bez ściśle określonych parametrów, decydujących, kiedy ma to nastąpić. Obecnie stosuje się sterowanie elektromagnetyczne, które precyzyjnie steruje otwieraniem i zamykaniem zaworu, w określonym zakresie. Na obrotach biegu jałowego, a także, dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury pracy, zawór pozostaje zamknięty, podobnie podczas pełnego obciążenia silnika. Najczęściej określona porcja spalin, uwalniana jest do silnika w czasie niskiego lub średniego obciążenia, zwykle na niskich obrotach.

Dlaczego kierowcy nie lubią zaworu EGR?

Nie ma co ukrywać, że posiadacze pojazdów z zaworem EGR często nie są specjalnie zadowoleni z jego posiadania. Dlaczego? Przede wszystkim z racji jego awaryjności, a także przez to, że obniża on moc silnika. Wprawdzie zawór EGR przy pełnym obciążeniu silnika pozostaje zamknięty, teoretycznie nie wpływa więc na wartość mocy maksymalnej, jednak samo działanie EGR na przestrzeni czasu powoduje zanieczyszczenie kolektora dolotowego nagarem, co zmniejsza przekrój jego kanałów, a następstwem czego jest zmniejszenie mocy silnika.