Wypożyczenie samochodu w Polsce i Europie. Co warto wiedzieć?

0
Wypożyczenie samochodu w Polsce i Europie. Co warto wiedzieć?

Wypożyczenie samochodu w Polsce i w Europie – jakie procedury wypożyczeń są takie same?

Niezależnie od tego, czy wynajem samochodu ma miejsce w Toruniu, czy w Berlinie, część procedur wypożyczeń jest już standardowa i bardzo podobna, jeśli nie taka sama. Każda wypożyczalnia samochodów, czy to w Polsce, czy w innej części Europy, dysponuje swoim regulaminem wypożyczania, z którym obowiązkowo trzeba się zapoznać, aby nie być niemile zaskoczonym. W większości wypożyczalni europejskich minimalny wiek kierowcy wynosi 25 lat, a praktyka w prowadzeniu samochodu powinna wynosić co najmniej rok od uzyskania prawa jazdy.

Wszędzie też obsługa wypożyczalni żąda i weryfikuje prawdziwość dokumentów takich jak dokument tożsamości ze zdjęciem (czyli dowód osobisty lub paszport) i prawo jazdy. W niemalże każdej wypożyczalni na terenie Europy, w tym w Polsce żąda się od klienta posiadania aktywnej karty kredytowej, a niekiedy nawet dwóch kart, jeśli samochód należy do wyższej klasy pojazdów (taką rangę mają już marki takie jak BMW i Mercedes C klasy).

Wspólnym mianownikiem procedur wypożyczalni europejskich jest również pobieranie kaucji przeliczanej jako równowartość kosztów wypożyczenia samochodu i pełnego baku paliwa. Kwotę łączną blokuje się na karcie, podobnie jak to ma miejsce w przypadku kaucji barowych lub hotelowych. W Polsce i w innych krajach europejskich zakłada się również, że ewentualne koszty mandatów pokrywa kierowca wypożyczający samochód, a zwrot auta ma następować przy baku zatankowanym do pełna.

Różnice w wynajmie aut w kraju i za granicą

To, co różni procedury wynajmu aut w Polsce i za granicą, w Europie, to – jak nietrudno się domyśleć – cena wynajmu samochodu. Oczywiście zasada im dłużej, tym taniej obowiązuje wszędzie, jednak średnie koszty wynajmu dobowego pojazdu są zróżnicowane, choć coraz bardziej zbliżone. W Polsce, zarówno w Warszawie, jak i w innych miastach Chevrolet Spark jest dostępny już od 85 złotych za dobę, Opel Astra III to kwota od 99 złotych, Octavia – 159 złotych, a Nissan Qashgai – 199 złotych.

Za dobowy wynajem Seata Ibizy można zapłacić nawet 450 złotych na dobę. Średnie. przykładowe kwoty wynajmu dobowego średniej klasy aut za granicą, na terenie Europy z drugiego kwartału 2019 roku to 91 złotych na dobę w Niemczech, 61 złotych we Włoszech, 103 złote we Francji, 56 złotych w Hiszpanii i 80 złotych w Grecji. Łatwo więc zauważyć, że Polska nie jest krajem odbiegającym od tych widełek cenowych ani też nie różni się już od standardów jakości wypożyczalni europejskich.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Najrozsądniej skorzystać z informacji dostępnych na stronach internetowych wypożyczalni. Najszybciej wypożyczalnie w danym mieście można znaleźć z poziomu wyszukiwarki internetowej po wpisaniu hasła typu „wypożyczalnia samochodów toruń„.

Jak sprawdzić akumulator?

0
Jak sprawdzić akumulator?

Sezon zimowy za pasem, niebawem przyjdą niskie temperatury. Współczesne samochody posiadają bardzo dużą ilość odbiorników prądu, a co za tym idzie duże zapotrzebowanie na stałe jego dostawy. Dodatkowo zimą zapotrzebowanie to staje się jeszcze większe: częstsze ogrzewanie szyb, foteli. Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji związanych z rozładowanym akumulatorem i brakiem możliwości dotarcia do pracy, sprawdź swój akumulator już dzisiaj. Nie jest to trudna do wykonania czynność, jeżeli nie posiadasz specjalnego sprzętu, to wystarczy podjechać do najbliższego punktu naprawy samochodów i badanie zostanie wykonane na miejscu.

Pierwsze kroki

Badanie akumulatora należy zacząć od kontroli poziomu elektrolitu. Są dwie drogi, którymi można to sprawdzić. W zwykłych akumulatorach niezbędne jest kontrolowane jego poziomu co sezon, w akumulatorach bezobsługowych tylko, jeżeli są z nim jakieś problemy. Do uzupełnienia używa się wody destylowanej lub demineralizowanej – dostępnej na każdej stacji benzynowej. Dolewając wodę nie można jednak przesadzić. O ile zbyt niski poziom może uszkodzić akumulator, o tyle zbyt duży poziom może niepotrzebnie rozrzedzić elektrolit.

Kolejny etap

Po stwierdzeniu prawidłowego poziomu płynu w akumulatorze, można przejść do wykonania kolejnego testu. Test najlepiej wykonać po całonocnym postoju samochodu, bez uruchamiania silnika. Naładowanie akumulatora mierzy się urządzeniem zwanym areometrem, który służy do pomiaru gęstości elektrolitu – idealnie powinien wskazywać wartość 1,28 g/cm3. Nie zawsze jest możliwe przeprowadzenie tego pomiaru, ze względu na utrudniony dostęp do cel z elektrolitem. Wtedy można wykonać pomiar napięcia spoczynkowego, który przeprowadza się miernikiem elektronicznym prądu stałego. Badanie wykonuje się na zimnym, wyłączonym silniku. Prawidłowe napięcie powinno wskazywać wartość 12,4-12,6 V. Jeżeli miernik pokazuje wartości niższe, może to oznaczać, że akumulator jest rozładowany (niedoładowany lub uszkodzony). Warto również sprawdzić napięcie ładowania na akumulatorze na uruchomionym silniku – wartość ta powinna przekraczać 13,8 V, jeżeli jest niższa to znaczy, że mogło dojść do awarii.

Jeżeli wszystkie podjęte kroki dają negatywne wyniki, pozostaje jeszcze wykonanie testu obciążeniowego. W tym przypadku niestety trzeba albo zakupić specjalny miernik albo skorzystać z pomocy warsztatu, który takim aparatem dysponuje.

Należy jeszcze pamiętać, o odpowiednim dbaniu o czystość klem i przewodów łączących w akumulatorze. Obecność na klemach zbyt dużej ilości tlenków czy też obecność rdzy może negatywnie zafałszować uzyskane wyniki.

Więcej informacji na temat akumulatorów znajdziesz na https://mobilny-akumulator.pl/.

Na czym polega i ile średnio kosztuje piaskowanie felg?

0
Na czym polega i ile średnio kosztuje piaskowanie felg?

Felgi to taki element samochodu, który potrafi zupełnie odmienić jego odbiór wizualny.  Jednak utrzymanie ich w dobrym stanie jest nie lada wyzwaniem. Jeżeli na felgach naszego samochodu widoczne są już ślady eksploatacji i żaden sposób ich usunięcia nie działa to dobrym rozwiązaniem może okazać się piaskowanie. Jak wygląda ten proces oraz ile za to zapłacimy?

Jak dbać o felgi samochodowe?

Głównym zagrożeniem dla felg  są zalegające na jezdni kamienie, piasek czy sól drogowa. W czasie jazdy uderzają o różne elementy samochodu, w tym felgi powodując zarysowania, otarcia a także ubytki farby czy lakieru. Uszkodzenia mogą powstać również na skutek otarcia o krawężnik lub najechania na dziurę w drodze. W wyniku eksploatacji auta felgi ulegają także zabrudzeniu. Podstawą pielęgnacji felg jest mycie za pomocą gąbki z użyciem specjalnego szamponu. Jednak może to nie wystarczyć, ponieważ brud dostaje się do trudno dostępnych zakamarków. W taki przypadku konieczne będzie sięgnięcie po chemię samochodową, która bez problemu powinna poradzić sobie z plamami oleju, śladami asfaltu czy zapieczonym pył z klocków hamulcowych. Tak umyte felgi warto pokryć preparatami długotrwałego zabezpieczenia, które ochronią je specjalną powłoką.

Jak przebiega proces piaskowania felg?

Nie wszystkie ślady eksploatacji mogą zostać wyeliminowane wymienionymi powyżej sposobami. To jasno podkreśla przedstawiciel witryny https://proszkowe-malowanie.com/. W trudniejszych przypadkach konieczne może okazać się piaskowanie, które jest w stanie przywrócić felgom dawny wygląd. Takiemu zabiegowi mogą zostać poddane zarówno felgi stalowe jak i aluminiowe. Cały proces polega na skierowaniu na czyszczoną felgę strumienia sprężonego powietrza z dodatkiem specjalnego piasku połączonego z wodą. Mieszanka dla felg stalowych zawiera ponadto środki antykorozyjne. Piasek uderzający pod wysokim ciśnieniem powoduje usunięcie starej farby, lakieru, rdzy bądź innych zanieczyszczeń i odsłania czystą stal lub aluminium. Drobne ziarna piasku są w stanie dotrzeć nawet do trudno dostępnych miejsc, dzięki czemu felga jest dokładnie oczyszczona i przygotowana do kolejnego etapu renowacji.  Jest to szczególnie ważne w przypadku jeśli kolejnym krokiem odnowy jest malowanie, ponieważ niedokładnie wyczyszczona powierzchnia może powodować nierównomierne rozłożenie farby lub lakieru. Alternatywą dla piaskowania jest czyszczenie chemiczne lub z wykorzystaniem papieru ściernego.

Ile kosztuje piaskowanie felg?

Cena tego typu usługi zależy głównie od wielkości felg oraz materiału z jakiego zostały wykonane. Średnio za piaskowanie 4 elementów zapłacimy od 80 do 180 zł. Co do zasady piaskowanie felg stalowych jest nieco tańsze niż aluminiowych. Dla przykładu za czyszczenie felgi stalowej 15’’ zapłacimy ok.  340 zł za sztukę, natomiast taki sam zabieg dla felgi aluminiowej identycznych rozmiarów to koszt ok.  40 zł za sztukę. Wiele firm zajmujących się renowacją felg oferuje zestaw piaskowanie + malowanie. Za taką usługę zapłacimy od 250 do 650 zł za 4 felgi. Co do zasady piaskowanie jest droższe w dużych miastach, z czego najdroższa jest Warszawa. Natomiast w mniejszych miastach ceny są nieco niższe. W przypadku bardziej nietypowych zamówień konieczna jest indywidualna wycena możliwa po wcześniejszych ustaleniach z usługodawcą.

Zawór EGR – dlaczego masz go w swoim samochodzie?

0
Zawór EGR – dlaczego masz go w swoim samochodzie?

Zawór EGR, czyli Exhaust Gas Recirculation, możemy najprościej przetłumaczyć jako układ recyclingu spalin, jednak co ważne, to nie tylko wspomniany zawór składa się na ten układ. Wszystko zależy od rodzaju silnika, gdyż w niektórych z nich, dodatkową częścią układu recyclingu spalin jest układ zmiennych faz rozrządu. Do czego zatem służy słynny, niecieszący się zbyt dobrą sławą i sympatią użytkowników, zawór EGR? Krótko mówiąc, jest on odpowiedzialny za to, że nasz samochód wytwarza mniej szkodliwych spalin, które przedostają się do powietrza.

Do czego służy zawór EGR?

Zawór EGR ma służyć ekologi, w jaki sposób? Otóż celem tego zaworu, jest obniżenie ilości tlenu, który dostarczany jest do komory spalania. Obniżenie ilości tlenu skutkuje, obniżeniem temperatury, oraz spowolnieniem procesu spalania, a finalnie obniżeniem emisji tlenków azotu. Dzieje się to za sprawią dodania do układu dolotowego konkretnej porcji spalin, które ogólnie mówiąc, zanieczyszczają powietrze, które dostarczane jest do komory spalania.

Zawór EGR — jak działa?

Silniki z zaworem EGR mają stosunkowo wąski przewód łączący układ dolotowy i wydechowy, przez co pozwala on na przepływ małej porcji spalin do kolektora dolotowego. Zawór EGR jako część tego przewodu decyduje o tym, czy spaliny mają trafić do dolotu, a jeżeli tak, to kiedy to nastąpi. Otwarcie zaworu EGR następuje tylko w ściśle określonych warunkach, a decyduje o tym specjalny sterownik pracy silnika. Początkowo zawory były sterowane pneumatycznie, przez co dawki spalin dostające się do dolotu nie były płynne i jednolite, zawór po prostu otwierał się i zamykał, bez ściśle określonych parametrów, decydujących, kiedy ma to nastąpić. Obecnie stosuje się sterowanie elektromagnetyczne, które precyzyjnie steruje otwieraniem i zamykaniem zaworu, w określonym zakresie. Na obrotach biegu jałowego, a także, dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury pracy, zawór pozostaje zamknięty, podobnie podczas pełnego obciążenia silnika. Najczęściej określona porcja spalin, uwalniana jest do silnika w czasie niskiego lub średniego obciążenia, zwykle na niskich obrotach.

Dlaczego kierowcy nie lubią zaworu EGR?

Nie ma co ukrywać, że posiadacze pojazdów z zaworem EGR często nie są specjalnie zadowoleni z jego posiadania. Dlaczego? Przede wszystkim z racji jego awaryjności, a także przez to, że obniża on moc silnika. Wprawdzie zawór EGR przy pełnym obciążeniu silnika pozostaje zamknięty, teoretycznie nie wpływa więc na wartość mocy maksymalnej, jednak samo działanie EGR na przestrzeni czasu powoduje zanieczyszczenie kolektora dolotowego nagarem, co zmniejsza przekrój jego kanałów, a następstwem czego jest zmniejszenie mocy silnika.

Turbosprężarki, katalizatory, filtry DPF, turbiny – regeneracja

0
Turbosprężarki, katalizatory, filtry DPF, turbiny - regeneracja

Jesteśmy firmą działającą na terenie Podlasia. Naszą misją jest dbanie o prawidłową pracę każdego silnika. Dlatego wśród oferowanych przez nas usług znajduje się w profesjonalna regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku.

Turbosprężarka zapewnia wydobycie odpowiedniej mocy silnika spalinowego. Dlaczego dbanie o nią jest kluczowe dla uzyskania optymalnej jakości pracy silnika. Naszymi klientami są osoby prywatne pragnące przywrócić młodość silnikowi swojego samochodu oraz profesjonalni mechanicy samochodowi. Obsługujemy również rolników, regenerując turbosprężarki i katalizatory w ciągnikach. Współpracujemy z dużymi i mniejszymi firmami logistycznymi, regenerujący turbosprężarki w samochodach ciężarowych. Odnawiamy też części pojazdów specjalnych wykorzystywanych na budowie. Turbokrymar.pl oferuje również inne usługi. Jest to regeneracja katalizatorów i turbin. Rola katalizatora jest bardzo ważna, ponieważ oczyszcza spaliny.

Atutem naszego przedsiębiorstwa jest wykorzystywanie tylko nowoczesnych technologii. Pamiętajmy jednak o środowisku naturalnym, dlatego używamy jedynie ekologicznych środków regenerujących, w tym wody. To wyróżnia nas na tle konkurencji. O najwyższym poziomie świadczonych przez nas usług świadczą liczby. Ponad 95% i naszych klientów poleca nas innym i daje rekomendacje. Zatrudniamy kadrę wyspecjalizowanych i doświadczonych pracowników, mających odpowiednie kwalifikacje do pracy w naszym nowoczesnym parku maszynowym.

Turbokrymar łączy zatem nowoczesne i ekologiczne rozwiązania z doświadczeniem fachowców i wieloletnią działalnością w branży. Nasza działalność to przede wszystkim regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku. Przyjmujemy zlecenia z całego Podlasia. Inną specjalizacją jest regeneracja katalizatorów i turbin. To kolejne strategiczne dla silnika części. Ich właściwe działanie to czerpanie największej jakości i mocy z jego pracy. Regenerujemy turbosprężarki, filtry w silnikach spalinowych i Diesla, turbiny katalizatory.

Profesjonalne oklejanie folią 3m

0
Profesjonalne oklejanie folią 3m

Materiały, które składają się na wykonanie folii 3M

Wszystkie przedmioty są foliami winylowymi,  o różnych stopniach rozciągania się oraz podwójnie wylewane. Folie, które idealnie nadają się do oklejania samochodu ( są z serii 1080 i serii 1380) oferowane przez znaną firmę 3M. Folia ta potrafi się rozciągnąć z pełnym zachowaniem kolorów a także z odpowiednimi właściwościami nawet do 50 % ( seria 1380). Jest to bardzo ważna informacja, jeśli mamy zamiar okleić obłe kształty np. lusterko czy zderzak samochodu. Folie 3M nie wymagają stosowania żadnych ochronny warstw, produkowane są w szerokości 1 metra i 52 centymetrów, dzięki temu możemy śmiało czy w łatwy sposób okleić samochód bez jakichkolwiek łączeń. Kolejną zaletą foli 3M jest zastosowanie nowej technologii 3M Controltac i 3M Comply. Technologia ta dedykowana jest dla osób, które chcą zmienić kolor swojego pojazdy bądź jego stylizacji. Mówiąc w skrócie o 3M Controltac to szklane mikrokulki, które mieszczą się w kleju, ułatwiają pracę przy układaniu i przesuwaniu folii na całej powierzchni oklejanego elementu. Z kolei technologia 3M Comply to mikrokanaliki, dzięki temu folia o wiele lepiej przylega do oklejanej powierzchni, ponieważ za pomocą mikrokanalików powietrze, które znajduję się między folią  a powierzchnią odprowadzane jest spod folii.

Szeroka gama kolorystyczna i struktura folii

Gama kolorystyczna serii 1080 i 1380 jest bardzo bogata, bowiem posiada aż 120 kolorów oraz różne struktury. Kilka lat temu ogromną popularnością cieszyła się folia, która przypominała carbon. Na rynku pojawiają się coraz to nowsze struktury, hitem tego roku jest struktura „plastry miodu” a także folia, która przypomina płótno. Firma która zajmuję się folią 3M może zastosować laminaty z serii 8900 tym samym nada to fakturę 3D dowolnemu kolorowi. Folie 3M można zakupić na metry co oznacza, że nie ma potrzeby kupować całej rolki. Cała rolka wynosi 25 mb, podczas gdy na przeciętne auto potrzeba jedynie 18 mb. Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie dla osób, które chcą okleić folią poszczególny element.

Jak wybrać pastę polerską?

0
Jak wybrać pastę polerską

Zastanawiasz się nad tym, jak możesz najlepiej zadbać o swój samochód? Estetyczne walory również są niezwykle istotne, dlatego warto jest o nie zadbać.

Jak zamontować turbosprężarkę w benzynie?

0
Jak zamontować turbosprężarkę w benzynie

Zanim odpowiemy na pytanie jak zamontować turbosprężarkę w samochodzie napędzanym benzyną, musimy odpowiedzieć na to czy jest to możliwe? Odpowiedź jest bardzo krótka i treściwa. Jak najbardziej możliwe jest zamontowanie turbo w samochodzie napędzanym benzyną Oczywiście kojarzy się nam ona zazwyczaj z dieslami, aczkolwiek nie oznacza to braku możliwości korzystania z turbo również w odniesieniu do pojazdów napędzanych benzyną. Po co nam będzie turbina? Jest to podstawowe pytanie, które należy sobie zadać przed wykonaniem jakichkolwiek przeróbek w naszym samochodzie. Tak naprawdę turbosprężarki są tym elementem, który znacząco podnosi moc silnika. Istotnym elementem jest jednakże to, że zamontowanie turbiny w samochodzie wiąże się także z koniecznością dokonania wielu innych istotnych jak również i kosztownych zmian w pojeździe. Niezależnie od tego czy jest to diesel, czy jest to samochód zasilany benzyną, owe zmiany są dosyć poważne. W przypadku tego drugiego rodzaju pojazdu, dokonywanie montażu turbo wydaje się jednak mniej skomplikowane i tym samym również obarczone nieco niższymi kosztami.

Montaż dla profesjonalistów

Montaż turbo w samochodzie powinien być dokonywany przez osobę mającą na ten temat odpowiednią wiedzę. Ponadto również istotnym elementem jest doświadczenie jak również i dostęp do odpowiednich narzędzi, do odpowiedniego sprzętu. W teorii założenie turbo w samochodach z gaźnikowym silnikiem benzynowym jest łatwiejsze niż w innych, aczkolwiek nie zawsze ta reguła będzie się sprawdzać.

Proces montażu turbosprężarki

Niezależnie od tego czy jest to samochód z silnikiem diesla, czy też benzyna, należy przestrzegać kilku zasadniczych reguł. Podstawową czynnością, jaką należy dokonać, jest w tym miejscu na pewno dokonanie remontu silnika. W tym procesie istotne jest zmniejszenie stopnia sprężania. Można to uzyskać poprzez zastosowanie nieco grubszej uszczelki pod głowicą silnika, ale nie zawsze się to będzie sprawdzać. W niektórych sytuacjach konieczne może okazać się dokonanie wymiany całych tłoków. Dlaczego tak ważnym elementem jest w tym miejscu zmniejszenie sprężania? Powodem konieczności wykonania owej czynności jest zbyt duże ciśnienie dostarczania bogatej mieszanki paliwa. To mogłoby się okazać dla silnika samochodowego zbyt dużym obciążeniem i tym samym mógłby on tego nie wytrzymać.

Kolejnym z ważnych etapów zakładania turbosprężarki w samochodzie z napędem benzynowym jest zamontowanie samego turbo w kolektorze wylotowym. Oczywiście na tym etapie nie należy zapominać o takim elemencie, jakim jest doprowadzenie do owej turbosprężarki oleju. To jeszcze nie wszystkie elementy, o których należy pamiętać. Montaż turbiny – niezależnie od tego czy jest to samochód napędzany benzyną, czy też nie – wymaga również zamontowania odpowiedniego zaworu, który będzie odciążał ową turbinę w momencie powstawania zbyt dużego ciśnienia, a tym samym zbyt dużych obciążeń. Można to sobie zwizualizować oglądając relację z rajdów samochodowych. W momencie, w którym kierowca samochodu redukuje obroty, wydobywa się z samochodu charakterystyczny krótki syk. Na sam koniec całej operacji zakładania turbo w samochodzie jest wyregulowanie systemów elektronicznych. To z pewnością jest elementem wymagającym bardzo wnikliwego działania i nie można tego dokonywać nie mając większego pojęcia w tejże materii.

Silnik benzynowy czy diesel?

Gdzie bardziej sprawdzi się turbosprężarka? Tutaj nie ma żadnej żelaznej reguły. Turbo na pewno sprawdzi się w każdym rodzaju silnika. Zanim jednakże będziemy dokonywać jakichkolwiek przeróbek, musimy dobrze się zastanowić nad tym czy faktycznie jest nam to potrzebne, czy faktycznie tego chcemy. Bardzo istotne jest także to, aby dokładnie poznać zasady związane z użytkowaniem turbosprężarki i stosowanie się do owych zasad, gdyż jej niewłaściwa eksploatacja może spowodować istotne uszkodzenia, a tym samym również ponoszenie kosztów, które de facto nigdy nie będą należeć do tych najniższych, będą obciążać nasz budżet.

Redakcja: Turboserwis.pl

Żel do opon i szczotki do czyszczenia felg, czyli jak zadbać o koła naszego auta?

0
Żel do opon i szczotki do czyszczenia felg, czyli jak zadbać o koła naszego auta?

Pielęgnacja auto dotyczy nie tylko karoserii i szyb. Aby efekt końcowy był jak najbardziej okazały, należy także zadbać o koła. W jaki sposób możemy to uczynić?

W jaki sposób działa żel do opon?

Myjąc samochód staramy się działać tak, by w całości prezentował się nienagannie. Nie możemy więc skupić się wyłącznie na karoserii. Owszem, jest to jeden z najważniejszych elementów, którego czystość wpływa na wygląd pojazdu. Jednak wszelkie starania mające na celu doprowadzenie karoserii do perfekcji spełzną na niczym, jeśli zapomnimy o kołach. Zwłaszcza, że to jedyny element pojazdu, który bezpośrednio styka się z nawierzchnią. Powierzchnia ta odpowiada bowiem wielkości dłoni. Mimo to wpływa na zużycie paliwa, a także bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Dlatego tak ważną role pełnią też opony. Utrzymują one ciężar pojazdu i pochłaniają wszelkie nierówności. Bardzo ważną rolę pełni bieżnik. Jego rowki odprowadzają wodę spod opony, co pozwala utrzymać kontrolę nad pojazdem. Dlatego ważne jest sprawdzanie głębokości bieżnika. Gdy będzie ona wynosić 1,6 mm, to wówczas powinniśmy wymienić opony na nowe. Co ciekawe, pielęgnacja ogumienia jest także możliwa dzięki specjalnym preparatom. Profesjonalne kosmetyki do opon oczyszczą je z wszelkich zabrudzeń i nadadzą im odpowiedniego koloru i połysku. Jednym z takich produktów jest polimerowy żel do opon. To kompozycja silikonów nadająca gumie satynowe wykończenie. Polimery zawarte w preparacie zabezpieczają powierzchnię opony i nadają jej antystatyczne właściwości. Tego rodzaju produkty znajdziesz w tym miejscu https://autochemia.pl/pol_m_Detailing_Elementy-zewnetrzne_Opony-i-felgi_Pielegnacja-opon-890.html. Ich aplikacja jest bardzo prosta. Po wyczyszczeniu powierzchni wystarczy nałożyć żel do opon na gąbkę, pędzel lub inny aplikator i rozprowadzić ją równomiernie. Preparat schnie około trzydziestu minut.

Kiedy przydadzą się szczotki do czyszczenia felg?

Jednak opony to nie wszystko. Musimy również zadbać o prezencję naszych felg. Do tego jednak sama woda i szampon nie wystarczy. Powierzchnię felg pokrywają bowiem drobiny klocków hamulcowych, które wydostały się na zewnątrz. Dlatego też ich usunięcie jest tak niezwykle trudne. Chyba, że będziemy mieli do tego specjalne środki. Producenci przygotowali w tym celu rozmaite kosmetyki. Jednym z nich jest żel do mycia felg, który skutecznie usunie wszelkie zabrudzenia tego typu. Jego formuła jest bardzo wydajna i radzi sobie nawet z bardzo starym pyłem. Jeśli zabrudzenia znajdują się w trudno dostępnych miejscach, powinniśmy sięgnąć po szczotki do czyszczenia felg. Dzięki niej przywrócimy felgom należyty blask. Szczotki do czyszczenia felg są odporne na działanie preparatów chemicznych, a rękojeść posiada osłonę zabezpieczającą rękę. Sprawdzą się zarówno do felg stalowych, jak i aluminiowych. Sprawdź tutaj, w jakich modelach występują szczotki do czyszczenia felg https://autochemia.pl/pol_m_Detailing_Elementy-zewnetrzne_Opony-i-felgi_Szczotki-do-felg-i-do-opon-1547.html. Korzystając z takich rozwiązań możemy mieć pewność, że nasz samochód będzie prezentował się elegancko w całej swej okazałości.

Renowacja starego samochodu – jak odnowić karoserię?

0
Renowacja starego samochodu – jak odnowić karoserię?

Wygląd karoserii wpływa nie tylko na estetykę całego pojazdu, ale również jego żywotność. Wszak wszelkie ubytki lakieru powodują przedostawanie się zanieczyszczeń, wilgoci i większą skłonność do korodowania. Kupując stary samochód warto odnowić jego karoserię. Pojęcie „stary” jest dosyć subiektywne. Dla jednych będzie to 5 letni samochód, dla innych 10 -letni, a dla koneserów klasyków – 20-30 letni. Postępowanie renowacyjne znacząco będzie się tu różnić, bo i rodzaj użytego lakieru jest inny, a także jego stan zróżnicowany. Dlatego odpowiednio należy dobrać podkład lakierniczy, a także nałożyć go we właściwych warunkach. Zanim jednak dojdziemy do tego etapu trzeba najpierw dokonać oględzin i wykonać potrzebne czynności.