Nowe Audi A3 dopiero w 2020 roku. Jednak warto poczekać!

0
82

Ci, którzy czekają na nową odsłonę modelu A3 ze stajni Audi, muszą uzbroić się w cierpliwość. Głównodowodzący z Ingolstadt zdecydowali, że nowa wersja popularnego A3 wyjedzie na drogi dopiero 2020 roku. Jednak z różnych przecieków i oficjalnych doniesienie na temat nowej generacji miejskiego, kompaktowego Audi wynika, że zdecydowanie warto poczekać na jego premierę.

Optymistyczne prognozy

Koncern Audi zakłada, że nowe A3 sprzeda się rocznie średnio o 50 tys. egzemplarzy więcej niż w przypadku obecnej generacji samochodu. Ma to zapewnić o wiele lepszy design, lepsze parametry nadwozia oraz jeszcze lepsza funkcjonalność niemieckiego auta.

Na sportowo

Nowe Audi A3 będzie szersze, niższe i dłuższe. Podstawową wersją tego modelu w Europie będzie bardzo popularny Sportback. Dotychczasowa 3-drzwiowa wersja A3 zostanie zastąpiona 4-drzwiową serią Sportcoupe, wyposażoną w dużą tylną klapę oraz stylistykę rodem z modelu TT. Ma ona skutecznie konkurować z następcą Mercedesa CLA oraz z BMW serii 2 Gran Coupe. 

Co pod maską?

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to niemiecki producent w przypadku silników benzynowych stawia przede wszystkim na jednostki 2.0 TFSI, które ma napędzać 200 lub 252 KM. Najprawdopodobniej pojawią się również jednostki z segmentu tzw. soft-hybryd, gdzie silnik spalinowy będzie dodatkowo wspomagany napędem elektrycznym (moc od 10 do 15 kW). W wersjach sportowych A3, czyli S3 i RS3, znajdą się zapewne aluminiowe 5-cylindrowe jednostki 2.5, dzięki którym wariant S będzie dysponował 340 KM, natomiast RS3 Evo to już moc dochodząca do 420 KM. Wszystko to zostanie uzupełnione o napęd quattro-ultra.

Lepiej i efektywniej

Inżynierowie z Ingolstadt pracują obecnie nad zmiennym stopniem sprężania, a tym samym nad zmiennym skokiem tłoka, które to rozwiązania mają zostać zastosowane w najnowszym modelu Audi A3. Będzie to możliwe za sprawą wykorzystania aktywnego łożyska w korbowodzie. Łożysko aktywne to element wykorzystujący do swojego działania zjawisko lewitacji magnetycznej, a więc pracujące bez fizycznego kontaktu części łożyskującej z powierzchnią łożyskowaną. Pozwala to wyeliminować tarcie oraz zużycie samego łożyska – wyjaśnia ekspert od części samochodowych w iParts.pl. Zastosowanie tej techniki ma w bardzo dużym stopniu wpłynąć na wyższą kulturę pracy jednostki napędowej oraz o wiele mniejsze zużycie paliwa.

Lider na rynku

Według statystyk sprzedażowych, Audi A3 to zdecydowanie najpopularniejszy model samochodu w segmencie kompaktów premium. W Polsce najlepiej sprzedającą się wersją niemieckiego auta jest 5-drzwiowy Sportback. Tylko w 2016 roku sprzedaż samochodów Audi A3 wzrosła o 13 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

Źródło fot.: Audi.pl

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ