Serwis używanego auta po zakupie

0
123
Serwis używanego auta po zakupie

Zakup używanego samochodu to w niemal każdym wypadku ryzyko, nawet jeśli sprzedawca zapewnia o regularnym serwisowaniu, wymianie uszkodzonych podzespołów czy niezbyt intensywnej eksploatacji. Bez względu na rocznik, markę czy model warto wybrać się na przegląd do renomowanej stacji, by ograniczyć ryzyko poważnej usterki na drodze czy dużych, nieplanowanych wydatków w dalszej przyszłości.

Rozrząd

O ile wiele podzespołów można zweryfikować w dość prosty sposób we własnym garażu, to już w przypadku paska rozrządu niedopatrzenie może oznaczać konieczność naprawy, której koszt będzie liczony w tysiącach złotych. Także w jednostkach napędowych z łańcuchem rozrządu warto sprawdzić jego stan, oraz elementów współpracujących, choć w tym przypadku awaria nie oznacza automatycznie uszkodzonych zaworów. Wymiana paska rozrządu, jeśli występuje, w parze z pompą cieczy chłodzącej to pierwsza z istotnych czynności, jeśli tylko są jakiekolwiek wątpliwości dotyczące interwału.

Płyny, oleje i filtry

Wymiana płynów eksploatacyjnych to kolejny podstawowy krok po zakupie używanego samochodu. O ile większość osób decyduje się na wymianę oleju w silniku (koniecznie razem z filtrem), to jeszcze warto pamiętać o filtrze powietrza, filtrze kabinowym, płynie hamulcowym i cieczy chłodzącej. W dobie coraz bardziej skomplikowanych skrzyń biegów dobrze jest zastanowić się nad wymianą oleju, nawet jeżeli producent nie uwzględnił tego w książce serwisowej.

Układ hamulcowy

Przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo trzeba pamiętać o weryfikacji układu hamulcowego. Kontrola tarcz i okładzin ciernych to podstawa – w razie wystąpienia odkształceń czy zbyt cienkich tarcz, wskazana będzie wymiana razem z klockami. Jeśli zaś tarcze wyglądają na mało zużyte, warto rozważyć wymianę samych okładzin. Sprawdzenie stanu płynu hamulcowego, cylinderków oraz przewodów to następny krok.

Zawieszenie i układ kierowniczy

Chcąc ograniczyć późniejsze koszty wymiany poszczególnych elementów zawieszenia i układu hamulcowego, wielu kierowców decyduje się na gruntowny przegląd tych podzespołów, łącząc go z wymianą nie tylko uszkodzonych części, ale też jeszcze sprawnych, ale wyglądających na zużyte. Dzięki kompleksowemu przeglądowi można sporo zaoszczędzić na robociźnie, otrzymując w zamian w pełni sprawny samochód, który posłuży bez ingerencji w zawieszenie i hamulce przez dziesiątki tysięcy kilometrów.

Pozostałe czynności

Nawet posiadacze samochodów marek zaliczanych do najmniej awaryjnych winni po zakupie zweryfikować inne elementy składowe samochodu, takie jak: akumulator, aparat zapłonowy, klimatyzacja, opony czy elementy wyposażenia wnętrza. Wygodnym i oszczędzającym czas sposobem jest skorzystanie z warsztatu z odpowiednim zapleczem narzędziowym i ludzkim. Dla osób, które rozważają zakup takich modeli, jak Pulsar, Micra. Qashqai czy Juke, miejscem godnym polecenia jest serwis Nissan Dyszkiewiczhttp://www.nissan.dyszkiewicz.pl/, ceniony na stołecznym rynku za jakość i terminowość.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ