Silnik 1.4 TSI Opinie

0
26
Silnik 1.4 TSI Opinie

W 2006 roku narodziła się nowa rodzina silników w stajni Volkswagena – 1.4 TSI, którą bardzo szybko zaczęto wprowadzać do popularnych modeli Volkswagenów. Niestety, jak się niebawem okazało, niektóre z tych silników cechowała wysoka awaryjność i podatność na usterki, przez co zdania kierowców na ich temat uległy błyskawicznemu podziałowi. Rodzi się pytanie, które z typów silnika 1.4 TSI są godne uwagi, a o których należy jak najszybciej zapomnieć?

Silnik 1.4 TSI – który z nich jest największą zmorą kierowców VW?

Pierwszy silnik 1.4 TSI, jaki powstał dla Volkswagea to silnik Twincharger z bardzo przyzwoitą mocą oscylującą w przedziale 140 – 185 KM, który bardzo szybko zyskał sobie zainteresowanie świata motoryzacji, głównie ze względu na swoją moc i niskie spalanie. Jednak nie trzeba było długo czekać na błyskawiczny spadek ekscytacji, gdy ów silnik zaczął stwarzać problemy do takiego stopnia, że trzeba go było wymieniać na gwarancji. Brak kompresji i wypalające się pierścienie tłokowe bardzo szybko dały o sobie znać, co poważnie zaważyło na reputacji przyszłych silników TSI. Jednak nie były to jedyne problemy, jakie stwarzał Twincharger. Można do nich jeszcze dorzucić wadliwe napinacze łańcucha, przestawiacze faz, a także zbyt szybkie rozciąganie się łańcucha rozrządu. W przypadku Twinchargera, niektórzy specjaliści doradzają używanie rzadszego oleju, który powinien być wymieniany co 15.000 km, co powinno przedłużyć żywotność napędu rozrządu.

Silnik 1.4 TSI Opinie
Pozytywne opinie Silnika 1.4 TSI

Na większe zainteresowanie definitywnie zasługują nowsze modele, które nie spędzają kierowcom snu z powiek, tak jak się miała rzecz w przypadku niesławnego Twinchargera. Produkowane od 2007 roku silniki TSI EA111 zostały już wyposażone tylko w pojedynczą turbosprężarkę, co sprawiło, że opinie o silnikach TSI nabrały trochę jaśniejszego światła. Co prawda, usunięcie jednej turbosprężarki z reguły przekłada się na mniejszą moc. Jednakże w tym przypadku spadek mocy był prawie nieodczuwalny. Niestety silnik w dalszym ciągu przejawiał skłonności do usterek, których powodem był łańcuch rozrządu, wymagający wymiany po 80 tys. km. Koszt wymiany nie należy do najtańszych i trzeba się liczyć z wydatkiem około 1000 zł. Najlepsze opinie silnika 1.4 TSI dotyczą najnowszej wersji produkowanej od 2012 roku. Mowa tutaj o silniku 1.4 TSI EA211, który miał swój chrzest bojowy w VW Golfie VII. Dzięki takim modyfikacjom, jak zmiana pojemności skokowej i zastosowanie paska rozrządu na miejscu łańcucha, awaryjność silnika gwałtownie spadła. Opinie silnika 1.4 TSI EA211 są o wiele bardziej pozytywne niż jego poprzedników, podobnie jak jego parametry mocy i moment obrotowy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ