Skuteczna reklama dla zmotoryzowanych

0
2194

Mówi się, że skuteczna strategia reklamowa to taka, która przewiduje realizację przekazu różnymi kanałami.

Nie wystarczy obecność w mass mediach, by firma odniosła pełen sukces. Należy więc wykorzystywać również narzędzia wspierające, dzięki którym kampania będzie spójna oraz będzie trafiać do szerokiego grona odbiorców.

Dzisiaj zajmiemy się nośnikami reklamy, które trafiają do specyficznej grupy odbiorców. Weźmy pod uwagę, że kampanie reklamowe muszą być realizowane zgodnie z potrzebami potencjalnych klientów. Należy więc mieć kontrolę nie tylko nad lokalizacją nośników, ale też ich rodzajem. Jeśli skupimy się na różnych branżach naszego rynku, będziemy wiedzieć, że nie źle dobrany przekaz, ale też kanał dystrybucji reklamy może skutkować fiaskiem. Grupą, do której należy trafiać naprawdę ostrożnie, są osoby zmotoryzowane. Rzeczywiście należy sprawiać, by uczestnik ruchu drogowego skupić swoją uwagę na reklamie, ale nigdy nie może ona być czynnikiem, który będzie zagrażać jego zdrowiu albo życiu w czasie podróżowania. Dla zmotoryzowanych idealna wydaje się więc reklama zewnętrzna, ulokowana na samochodzie.

Kto może reklamować się na samochodzie?

Tak naprawdę ten rodzaj reklamy zewnętrznej jest doskonałą formą wsparcia ogólnej kampanii w każdej branży. Najczęściej korzystają z niej firmy lokalne, których samochody służbowe poruszają się po określonym terenie. Ich ogromną zaletą jest zasięg. Auto może przemierzać przecież setki kilometrów każdego dnia i trafiać ze swoim przekazem do dużego grona potencjalnych odbiorców.

Reklama na samochodach, które podróżują w danej lokalizacji to forma, z której korzystają bardzo często warsztaty samochodowe, komisy, wypożyczalnie samochodowe, stacje kontroli pojazdów, sklepy z wyposażeniem motoryzacyjnym, biura nieruchomości. To świetny nośnik reklamy dla wszystkich firm, które posiadają własną flotę aut, a jedną z ich działalności jest transport. Dzięki temu przy niskich kosztach wzrasta skuteczność przekazu reklamowego.

Jak reklamować się na samochodzie?

Samochód daje spore możliwości reklamy. Warto, by była to forma przekazu, która nie jest nachalna i nie rozpraszała innych uczestników ruchu drogowego. Idealnie nadają się podkładki pod tablice rejestracyjne. Kierowca, który stoi w korku, zawsze zwraca uwagę na pojazd stojący przed nim. Nie ma więc możliwości, by nie zauważył jego tablicy rejestracyjnej i informacji, jakie są w jej okolicach zawarte. Na ramce tuż obok numerów rejestracyjnych znaleźć się może informacja subtelna, ale łatwo czytelna. Wystarczy logotyp albo dane teleadresowe firmy, by kierowca nawet podświadomie je zapamiętał.

Samochody można także oklejać przykuwającymi uwagę naklejkami. Najczęściej wykorzystuje się okna pojazdu, bo te znajdują się na wysokości wzroku innych kierowców i pasażerów. Są też łatwo dostrzegalne przez pieszych uczestników ruchu drogowego. Warto pamiętać, że zabronione jest oklejanie reklamą szyby przedniej oraz szyb przednich bocznych.

Inną formą reklamy na samochodzie będzie tzw. kogut zamieszczany na dachu pojazdu. Ten jest równie łatwo zauważalny i nie przyczynia się do ograniczania widoczności przez szyby pojazdu.

Warto wiedzieć, że wymienione pomysły na reklamę na samochodzie można wykorzystywać jednocześnie. Dzięki temu osoby zmotoryzowane jeszcze szybciej dostrzegą przekaz.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ