Jakie tarcze hamulcowe wybrać?

0
Jakie tarcze hamulcowe wybrać

Mnogość producentów na rynku tarcz samochodowych nie ułatwia wyboru klientom. Wiele modeli sprawia, że zaczynamy się zastanawiać, które z nich będą najlepsze dla naszego pojazdu.

Typy tarcz hamulcowych

Kolejnym parametrem, na który warto zwrócić uwagę jest typ tarcz hamulcowych. Najczęściej możemy spotkać:

  • pełne tarcze hamulcowe – niezwykle popularne w starszych modelach aut, charakteryzuje je spora wydajność i skuteczność hamowania, nadal są niezwykle popularne, produkowane z jednolitego strukturalnie metalu
  • wentylowane tarcze hamulcowe- zyskujące coraz więcej popularności, swoje początki wiązały głównie z pojazdach sportowych, natomiast coraz chętniej stosuje się je do zwykłych aut osobowych, potrafią bardzo skutecznie odprowadzać ciepło, mniej się nagrzewają, są bardziej odpowiednie do jazdy wyczynowej czy hamowania z dużych prędkości (np.: na autostradach)
  • ceramiczne tarcze hamulcowe – charakteryzuje je najwyższy poziom skomplikowania, a ich produkcja jest najbardziej zaawansowana, są skutecznie w różnych warunkach, można je spotkać w dodatkowej konfiguracji samochodów sportowych,
  • modyfikowane tarcze hamulcowe- usportowiona odmiana tarcz wentylowanych, wzbogacana o dodatkowe nacięcia lub nawiercenia, aby poprawić skuteczność tarczy przez lepsze odprowadzanie ciepła i gazów.

Jak wybrać tarcze hamulcowe?

Przy wyborze tarcz hamulcowych powinniśmy zwrócić uwagę na styl naszej jazdy i przeznaczenie samochodu. Im bardziej wymagający typ jazdy, tym większą uwagę powinniśmy poświęcić tarczom. Warto wybierać modele sprawdzonych producentów, takich jak Breck https://sklep.breck.pl/. W ich sklepie znajdziecie dopasowanie tarcz samochodowych wg marek i modeli, co znacząco ułatwia wybranie odpowiedniego modelu. Do wyboru są także jednostki silnikowe, co oznacza dla nas tyle, że nie musimy sprawdzać rozmiaru tarczy w naszym samochodzie – specjaliści z Breck zrobili to za nas.
W razie wątpliwości, zawsze można skorzystać z dekoderów vin, które podpowiedzą nam odpowiedni rozmiar tarczy do naszego pojazdu.

Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych BMW – zadbaj o auto i swój budżet

0
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych BMW

Jeśli jesteś właścicielem samochodu, nawet sprawdzonej marki, takiej jak BMW, na pewno czasem wydaje Ci się, że auto to prawdziwa skarbonka bez dna. Potrzebujesz sprawnego pojazdu, ale jednocześnie nie chcesz wydawać dużych sum na ciągłe naprawy czy autodetailing. Jak więc znaleźć kompromis, nie płacić dużych sum w warsztacie i jednocześnie nie ryzykować, że zostaniesz bez środka transportu? Najlepiej zapobiegać usterkom zanim jeszcze się pojawią lub szybko reagować na niepokojące sygnały. Dlatego też regeneracja wtryskiwaczy benzynowych BMW to usługa, którą zdecydowanie powinieneś się zainteresować. Dowiedz się więcej na ten temat.

Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych BMW – dlaczego warto?

Samochód to niezwykle zaawansowana maszyna, składająca się z wielu misternie skonstruowanych układów, odpowiadających za jej sprawne funkcjonowanie. Niestety, mimo zaawansowanych technologii zastosowanych w produkcji, podzespoły są podatne na rozmaite awarie. Wiele zależy od prawidłowej eksploatacji, zwłaszcza w przypadku układu wtryskowego, odpowiadającego za dostarczanie paliwa do komory spalania. Na przykład niskiej jakości paliwo potrafi spowodować spadek efektywności silnika oraz zwiększyć zużycie. Osady i złogi gromadzą się wewnątrz układu i  mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń, jeśli zaniedbasz tę kwestię. Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych BMW to proces, który skutecznie oczyszcza podzespoły przy użyciu wysokiej jakości chemii samochodowej i przywraca pojazdom prawidłowe działanie.

Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych BMW – jak oszczędzasz?

Największy problem, jaki może Cię spotkać, jeśli zignorujesz zanieczyszczony układ paliwowy to uszkodzenie mechaniczne podzespołów. Jeżeli do tego dojdzie, koszt naprawy może Cię przerazić. Zanim to nastąpi, zgłoś się więc do autoryzowanego warsztatu BMW w Tarnowie z usługą regeneracji wtryskiwaczy benzynowych. Tutaj https://bmw-slusarczyk.pl/oferta/czyszczenie-ukladu-wtryskowego możesz przeczytać więcej na ten temat. Cały proces trwa około 2 do 4 godzin. Zdecydowanie warto poświęcić ten czas, by zapewnić wydajność swojemu pojazdowi.

Części zamienne czy oryginalne?

0
Części zamienne czy oryginalne

Dylemat związany z wyborem nowych części samochodowych bywa mocno kłopotliwy. Nie wiemy do końca, co będzie dla nas korzystniejsze. Korzystanie z oryginalnych komponentów pochodzących bezpośrednio od producenta wiąże się z wysokimi kosztami. Tanie części zamienne mogą być zawodne i mają niezbyt dobrą opinię wśród użytkowników. A co, gdyby połączyć najlepsze cechy obu możliwości? Co ciekawe, to całkiem realne. Wskazujemy, jakie części zamienne wybrać.

Części Economy – czym są?

Jeśli szukamy kompromisu pomiędzy ekonomicznością części zamiennych do samochodu a bezpieczeństwem stosowania komponentów oryginalnych, to doskonałą opcją jest skorzystanie z części Economy Parts. To specjalna linia produktów przeznaczonych do samochodów marek Volkswagen, Skoda, Seat i Volkswagen Samochody Dostawcze starszych niż 4 lata. Części Economy są bezpieczne i wysokiej jakości. To zaś sprawia, że części zamienne Economy Parts stanowią ciekawą alternatywę dla drogich w zakupie komponentów oryginalnych. Dlaczego jednak części samochodowe Economy są znacznie tańsze, a jednak posiadają dużą renomę użytkową?

Części zamienne Economy. Czy warto je wybrać?

Części zamienne z serii Economy to wysoka jakość produktu połączona z optymalnymi walorami użytkowymi. Niższa cena części w porównaniu do ich oryginalnych odpowiedników nie oznacza utraty funkcjonalności i bezpieczeństwa. Atrakcyjne ceny produktów Economy to zasługa inteligentnych rozwiązań technologicznych, odpowiedniego doboru materiałów oraz mniejszej różnorodności wariantów części. Każdy produkt Economy badany jest pod kątem ograniczenia kosztów produkcji przy zachowaniu najważniejszych funkcji technicznych i jakościowych. Użytkownik otrzymuje zatem znacznie tańszy komponent samochodowy, który po pierwsze dedykowany jest do danego modelu pojazdu, a po drugie spełnia wysokie wymagania użytkowe.

Polisa krótkoterminowa – co powinieneś o niej wiedzieć?

0
Polisa krótkoterminowa

Właściciele pojazdów muszą pamiętać o obowiązkowym ubezpieczeniu OC, ponieważ jego brak grozi wysoką karą. Choć w większości przypadków trzeba wykupić roczną polisę, są od tego wyjątki. Kiedy wystarczy polisa krótkoterminowa?

Choć w większości przypadków właściciele pojazdów są zobowiązani do zakupu polisy OC na rok z góry, w niektórych sytuacjach wystarczy polisa oc na miesiąc – https://kalkulatorubezpieczen.net.pl/. Jest to wyjątek od reguły, a taką polisę czasową można wykupić nie tylko na miesiąc, ale na przykład na pół roku. Nie dotyczy to jednak pojazdów zarejestrowanych w Polsce, poruszających się na zwykłych tablicach. Kiedy więc można wykupić krótkoterminowe OC?

Polisa krótkoterminowa OC – kiedy można ją wykupić?

Każdy samochód musi mieć ubezpieczenie OC, a nawet jednodniowa przerwa w ochronie ubezpieczeniowej może skończyć się karą pieniężną nałożoną przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG). Nie zawsze jednak trzeba zawierać na rok.W niektórych przypadkach wystarczy OC krótkoterminowe. Polisę krótkoterminową można wykupić w kilku sytuacjach, ponieważ dotyczy ona tylko określonych grup pojazdów. Są wśród nich:

  • Pojazdy sprowadzone z zagranicy – zanim kierowca samochodu sprowadzonego do kraju dopełni niezbędnych formalności i zarejestruje auto, musi wykupić polisę ubezpieczeniową, aby legalnie poruszać się po drogach. W takiej sytuacji powinien wystąpić do ubezpieczyciela o wydanie polisy miesięcznej. Kiedy auto zostanie już zarejestrowane, będzie mógł wykupić standardowe ubezpieczenie OC na rok.
  • Samochody zabytkowe – właściciel auta z żółtymi tablicami może ubezpieczyć je tylko wtedy, gdy zamierza poruszać się nim po drogach. Jeśli więc posiadasz zabytkowy samochód, którym jeździsz okazjonalnie, np. latem, możesz wykupić ubezpieczenie krótkoterminowe tylko na ten czas. Przez resztę roku nie masz takiego obowiązku.
  • Pojazdy wolnobieżne – są to pojazdy, których konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do maksymalnie 25 km/h. Są to między innymi walce, koparki, wózki widłowe i transportowe, kombajny oraz inne maszyny rolnicze. Właściciele pojazdów wolnobieżnych powinni skorzystać z krótkoterminowego ubezpieczenia OC, aby nie narażać się na konsekwencje w przypadku kontroli policji lub kolizji drogowej.
  • Pojazdy zarejestrowane czasowo – czasowej rejestracji dokonuje się na miesiąc, najczęściej w celu wywozu auta za granicę, dojazdu z miejsca zakupu czy do warsztatu. Wtedy też należy wykupić miesięczną polisę OC.
  • Pojazdy znajdujące się w komisie – osoby pośredniczące w kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych również mogą zawrzeć umowę ubezpieczenia krótkoterminowego. Samochody przeznaczone na sprzedaż muszą bowiem mieć ważną polisę OC.
  • Samochody wykorzystywane do jazd testowych – również takie auta mogą mieć krótkoterminowe ubezpieczenie OC.

Ubezpieczenie krótkoterminowe – jakie są jego zalety?

Polisa krótkoterminowa zapewnia taki sam stopień ochrony jak standardowe ubezpieczenie OC. Warto jednak pamiętać, że nie przedłuża się automatycznie, lecz wygasa po 30 dniach. Taka polisa nie jest droga, pozwala więc zaoszczędzić kierowcom, którzy są uprawnieni do skorzystania z niej. Szukając najlepszej oferty ubezpieczeniowej, możesz skorzystać z kalkulatora ubezpieczeń, który znajdziesz na stronie: kalkulatorubezpieczen.net.pl/. Jeśli Twój pojazd może być ubezpieczony krótkoterminowo, a poruszasz się nim tylko przez kilka tygodni w roku, możesz zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Choć taka polisa jest atrakcyjna, możliwość skorzystania z niej ma niewiele osób. Właściciele pojazdów zarejestrowanych w Polsce i poruszających się na zwykłych tablicach nie mają na razie takiej możliwości i muszą opłacać polisę na cały rok, nawet jeśli nie jeżdżą autem zbyt często.

Wypadek czy kolizja? – poznaj czym się różnice pomiędzy nimi

0
Wypadek czy kolizja

Pisk hamulców, potem zgrzyt blachy. Kolejny jest telefon. Miałem wypadek, nic mi nie jest. Czy to jednak na pewno był wypadek? Może to tylko kolizja drogowa? Jeżeli ktoś po drugiej stronie słuchawki rozróżnia te dwa zdarzenia, to może zacząć się martwić. Dlaczego? Ponieważ kolizja a wypadek to całkiem inne zdarzenia. Zupełnie inaczej wygląda postępowanie w obu przypadkach. Warto jest poznać różnice i wiedzieć jak prawidłowo się zachować w konkretnych przypadkach. Wiele osób wypadkiem nazywa zderzenie z innym samochodem, jednak to nie zawsze będzie wypadek, bardzo często to będzie kolizja. Poznajmy zatem różnice oraz dowiedzmy się jak powinno się zareagować w konkretnym momencie.

Co to jest kolizja w ruchu drogowym?

Kiedy mówimy o kolizji drogowej? Wtedy kiedy podczas zdarzenia nikt nie odniósł żadnych obrażeń. Najczęstszą przyczyną jest nieuwaga jednego z prowadzących. Jeżeli znajdziemy się w takiej sytuacji powinniśmy po pierwsze zatrzymać pojazd oraz zapewnić bezpieczeństwo ruchu. Kolejnym krokiem jest usunięcie pojazdu z miejsca kolizji, tak aby nie powodował zagrożenia ani nie tamował ruchu. Następnym krokiem jest spisanie oświadczenia uczestników kolizji. Dzięki temu osoby poszkodowane będą mogły dochodzić wypłaty odszkodowania. W przypadku gdy dochodzi do kolizji, nie trzeba wyzwać policji jeżeli mamy oświadczenie sprawcy kolizji drogowej. Są jednak wyjątki. Jakie:

Po pierwsze wzywamy policję gdy nikt nie przyznaje się do winy. W takiej sytuacji decyduje o tym policja lub sąd. Kolejnym powodem wezwanie policji powinno być podejrzenie, że jedne z uczestników kolizji jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. Również w sytuacji gdy sprawa zbiegł z miejsca zdarzenia należy wezwać policję. Więcej informacji znajdziecie na stronie http://ocetka.pl/kolizja-a-wypadek-drogowy-czym-sie-roznia/.

Co to jest wypadek drogowy?

Biorąc udział w kolizji drogowej musimy skupić się na zabezpieczaniu miejsca zdarzenia. Jak powinniśmy to zrobić? Po pierwsze usunąć pojazdy blokujące ruch z drogi. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że zbagatelizowanie tego obowiązku może skutkować wystawieniem mandatu. Jak wcześniej było wspomniane, nie musimy wzywać policji w sytuacji, kiedy sprawca nie kwestionuje swojej winy. Wówczas nie będziemy mieli problemu z uzyskaniem odszkodowania z polisy oc. Informacje o ubezpieczeniu znajdziecie na stronie ocetka.

Inaczej wygląda sprawa w przypadku wypadku. Kiedy są osoby ranne lub zabite konieczne jest wezwanie służb. Nawet w sytuacji kiedy sprawca przyznaje się do winy. Wzywając pogotowie powinniśmy podać w miarę naszych możliwości z jakimi uszkodzeniami ciała mamy do czynienia.

Jak widać warto jest wiedzieć jaka jest różnica pomiędzy wypadkiem a kolizją, jakie są nasze obowiązki i na co zwracać uwagę w takiej sytuacji. Następnym razem jak będziesz dzwonić do kogoś z informacją ,dobrze się zastanów czy mówisz o wypadku czy o kolizji.

Różnice w postępowaniu po wypadku a po kolizji

Biorąc udział w kolizji drogowej musimy skupić się na zabezpieczaniu miejsca zdarzenia. Jak powinniśmy to zrobić? Po pierwsze usunąć pojazdy blokujące ruch z drogi. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że zbagatelizowanie tego obowiązku w sytuacji wypadku drogowego może skutkować wystawieniem mandatu. Jak wcześniej było wspomniane, nie musimy wzywać policji w sytuacji, kiedy sprawca nie kwestionuje swojej winy. Wówczas nie będziemy mieli problemu z uzyskaniem odszkodowania z polisy oc.

Inaczej wygląda sprawa w przypadku wypadku. Kiedy są osoby ranne lub zabite konieczne jest wezwanie służb. Nawet w sytuacji kiedy sprawca wypadku przyznaje się do winy. Wzywając pogotowie powinniśmy podać w miarę naszych możliwości z jakimi uszkodzeniami ciała mamy do czynienia.

Jak widać warto jest wiedzieć jaka jest różnica pomiędzy wypadkiem a kolizją, jakie są nasze obowiązki i na co zwracać uwagę w takiej sytuacji. Następnym razem jak będziesz dzwonić do kogoś dzwonić, to się dobrze zastanów czy mówisz o kolizji czy o wypadku.

 

Opony zimowe – jak wybrać najlepsze?

0
Opony zimowe

Zakup opon zimowych dobrze jest właściwie przemyśleć. Nie warto sugerować się wyłącznie sloganami reklamowymi. Właściwym działaniem jest szczegółowe porównanie ich parametrów. Podpowiadamy więc jak wybrać najlepsze zimówki i jakie aspekty brać pod uwagę podejmując decyzję zakupową.

Szerokość opon

W przypadku różnych typów pojazdów producenci zalecają wybór opon o szerokości według określonych przedziałów. Można więc do auta zamontować opony szersze lub węższe. Natomiast w przypadku trudnych warunków zimowych warto zwrócić uwagę na te o większej szerokości, ponieważ pojazd będzie w stanie lepiej trzymać się nawierzchni. Zmniejsza to więc drogę hamowania i szansę na wpadnięcie w niekontrolowany poślizg. Oczywiście przy wyborze szerokości opon należy trzymać się ram szerokości zaleconych przed producenta pojazdu. Jeśli więc mamy określone informacje o potrzebnych parametrach opony, przykładowo szerokości 175 cm, profilu 65 i średnicy 14 to nic nie stoi na przeszkodzie, aby udać się bezpośrednio do sklepu internetowego https://noweopony.pl/opony/zimowe/175/65/r14 i wybrać te, które będą nam odpowiadać pozostałymi opcjami.

Kieruj się wynikami testów

Poszukując najlepszej możliwej opony zimowej warto sugerować się niezależnymi testami opon, które są przeprowadzane zwykle co roku. Można na podstawie tych informacji wyrobić sobie opinię o konkretnej marce, która z roku na rok znajduje się na szczycie takich rankingów. Oczywiście pod uwagę należy w takim przypadku wziąć własne potrzeby, ponieważ zwykle na pierwszych miejscach znajdą się opony premium, które są wyraźnie droższe od ich ekonomiczniejszych odpowiedników. Dlatego tak ważne jest porównanie poszczególnych wyników testów, które niekiedy nie różnią się aż tak znacznie, aby wydawać ogromne sumy na zakup wyjątkowo kosztownego ogumienia, którego nie będziemy w stanie w pełni wykorzystać.

Zwróć uwagę na bezpieczeństwo

Istotnym parametrem, który wskazuje na to jak duży poziom bezpieczeństwa może zaoferować opona jest jej klasa hamowania na śliskiej nawierzchni. Na etykietach dostępnego w sprzedaży ogumienia można w prosty sposób porównać te i inne dane. Najlepszą pod tym względem będzie więc opona oznaczona jako „A”, a najgorszą „G”. Współcześnie produkowane ogumienie typu premium zwykle może pochwalić się wysoką klasą „A” lub „B”. Jaka jest różnica między tymi dwoma? Porównując dwa auta jadące prędkością 80 km/h można zauważyć, że ten z oponą klasy „B” zatrzyma się o 3 metry dalej od tego z oznaczeniem „A”. Nie ma więc wątpliwości, że różnica pomiędzy poszczególnymi klasami w przypadku warunków zimowych jest dość znacząca. Duży wybór opon o tych parametrach można znaleźć między innymi w sklepie https://noweopony.pl/opony/zimowe.

 

Filtry DPF – najważniejsze informacje dla użytkowników

0
Filtry DPF

Wiele elementów i części samochodowych wymaga nie tylko regularnego serwisowania, ale także zagwarantowania odpowiednich warunków jazdy. W ten sposób można obniżyć ich eksploatację oraz zapewnić długą żywotność. Do takich części należą filtry cząstek stałych, montowane w układach wydechowych. Często stosowane są filtry DPF, których skuteczność jest wysoka, jednak wymagają odpowiedniej troski ze strony kierowcy. Jeśli przygotowujesz się do zakupu nowego filtra DPF, bądź z uwagi na wymianę silnika potrzebujesz go zamontować – poniżej udzielamy kilku porad w tym temacie. Dowiesz się jak zbudowany jest film DPF oraz na jakie uszkodzenia jest on narażony.

Filtry DPF – zasada działania i budowa

Filtry cząstek stałych DPF to dość skomplikowane urządzenia. Zbudowane są z ułożonych naprzemiennie kanalików – dolotowych oraz wylotowych. Ich zadaniem jest wychwytywanie emitowanych przez silnik różnego typu zanieczyszczeń – w tym przede wszystkim cząstek szkodliwych dla zdrowia człowieka. Są to zarówno cząstki typu PM 10 jak i PM 2,5, czyli zanieczyszczenia mogące przebiegać do krwiobiegu i wywoływać różnego typu choroby.

Ważnym elementem jes także detektor różnicy ciśnień, który kontroluje stan filtra, w tym przede wszystkim poziom jego zapchania poprzez osadzające się na jego powierzchni cząstki stałe. Stan zapchania jest komunikowany za pomocą specjalnej kontrolki DPF.

Główna część filtra – czyli monolit DPF – jest najczęściej wykonany z węglika krzemu bądź też kordierytu. Rzadziej, stosuje się filtry zbudowane ze stopów metali. Doradzamy wybierać przede wszystkim urządzenia z węglika krzemu, które odznaczają się najdłuższą żywotnością oraz największą odpornością na uszkodzenia.

Zabrudzenia w filtrach DPF

Przelatujące przez system kanałów spaliny zostają przefiltrowane z cząstek stałych, resztek oleju, popiołu, sadzy i innych zanieczyszczeń. Po wszystkim są odprowadzane kanalikami wylotowymi. Obecny w konstrukcji monolit pełni ważną funkcję penetracyjną – w jego porowatej powierzchni osadzają się cząstki stałe. Im jest ich więcej, tym gorzej będzie sobie radził filtr z ich wyłapywaniem. Dlatego należy regularnie dokonywać czyszczenia filtra – nazywanego potocznie jego regeneracją. W budowie filtra ważny jest także fakt, że monolit jest odizolowany od obudowy poprzez specjalną warstwę, wykonaną z maty ceramicznej. Stanowi ona niezwykle skuteczną izolację termiczną oraz zabezpieczenie przed oddziaływaniami fizycznymi – drganiami lub wstrząsami.

Gdy dojdzie do zapchania filtra DPF zakomunikuje ci to świecąca się odpowiednia kontrolka. Wówczas, należy dokonać jego oczyszczenia, korzystając z oferty profesjonalnych stacji serwisowych. Warto podkreślić, że usługa czyszczenia jest tańsza niż zakup zupełnie nowego filtra. Warto jednak dołożyć starań i zamiast wydawać niepotrzebnie pieniądze na jego regenerację, odpowiednio dostosować warunki jazdy do potrzeb filtra DPF.

Przede wszystkim – należy od czasu do czasu (co kilka tysięcy przejechanych kilometrów) mocno rozgrzać silnik, utrzymując jego wysokie obroty przez kilka-kilkanaście minut. Pod wpływem wysokiej temperatury – dochodzącej nawet do 600 stopni Celsjusza – cząstki sadzy ulegają degradacji, a filtr zostaje oczyszczony, odzyskując wcześniejszą sprawność.

Przekładnie planetarne – jaka jest ich budowa i zastosowanie?

0
Przekładnie planetarne

Przekładnie planetarne większości osób będą kojarzyły się ze skomplikowanym rozwiązaniem, które stosowane jest wyłącznie w złożonych aplikacjach. Prawda jest jednak taka, że tego rodzaju mechanizmy otaczają nas na co dzień tylko nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę.

Przekładnie planetarne – budowa i zasada działania

Na początek, zanim przejdziemy do tego gdzie możemy spotkać przekładnie obiegowe warto wspomnieć o ich budowie i zasadzie działania. Dzięki tym informacjom zdecydowanie łatwiej jest zrozumieć szerokie zastosowani tego rozwiązania. Zacznijmy więc o początku, skąd nazwa? Tutaj analogia do układu słonecznego jest jak najbardziej na miejscu. Przekładnia planetarna składa się z kół głównych oraz kół planetarnych zamontowanych na jarzmie. Dzięki temu można za pomocą trzech sposobów można uzyskać różne wartości przełożeń. Wpływa to na fakt, że możliwe jest przenoszenie mocy z silników o bardzo dużej mocy.

Przekładnie planetarne – zastosowanie i zalety

W tym miejscu można już przejść do zalet i miejsc zastosowania tychże przekładni. Największą zaleta jest wspomniane już przenoszenie mocy z silników o dużej mocy. Daje to bardzo szerokie zastosowanie elementu, co niewątpliwie również jest ogromną zaletą. Do tego dochodzi możliwość łączenia przekładni i uzyskiwania dowolnych przełożeń. W tym miejscu należy zaznaczyć, że taki zestaw charakteryzuje się cichą pracą, co również jest atutem. Jak jest więc zastosowanie przekładni planetarnych? Znaleźć je można w różnego rodzaju pojazdach specjalistycznych, tych które spotykamy na budowach, a także w lokomotywach czy turbinach. Warto wspomnieć, że zakupione przekładnie np. w https://motovario.com.pl/ posiadają również niską awaryjność. Dzięki temu nie ma obaw, że nasza aplikacja przestanie działać i spowoduje opóźnienia np. na produkcji. Warto szukać przekładni planetarnych właśnie u sprawdzonych polskich firm, ponieważ te stawiają na jakość oferowanych produktów i właśnie i bezawaryjność. Dodatkowo można liczyć na pomoc w dobraniu odpowiedniego elementu.

Wyciek oleju z silnika – dlaczego oleju ubywa?

0
Wyciek oleju z silnika

Plamy na podjeździe i pojawienie się odpowiedniej kontrolki na desce rozdzielczej mogą być pierwszą oznaką wycieku oleju z silnika. Wielu kierowców ignoruje te symptomy, odkładając wizytę w profesjonalnym serwisie. Jednak ignorowanie tej kwestii nie jest rozsądne. Nawet mały wyciek, może skutkować dużymi problemami, a w efekcie bardzo kosztowną naprawą.

Wyciek oleju z silnika – najczęstsze przyczyny

Wśród najczęstszych powodów można wymienić nieszczelność miski olejowej, a także niewłaściwie dobrane, zużyte albo po prostu uszkodzone uszczelki silnika. Wyciek oleju z silnika może być również spowodowany niewłaściwie dokręconym korkiem spustowym miski olejowej, czy uszkodzonymi uszczelkami pokrywy zaworów.

Za wyciek oleju z silnika może odpowiadać też uszczelniacz wału korbowego tzw. simering. Niesprawne uszczelniacze przyspieszą mechaniczne zużycie silnika, co doprowadzi do kosztownych napraw. Wyciek oleju z uszczelniacza wału korbowego zdarza się najczęściej w przypadku starszych samochodów. Wycieki oleju można zauważyć również w przypadku uszczelniacza wałka rozrządu oraz układu smarowania turbosprężarki. Praca silnika pozbawionego odpowiedniego smarowania prowadzi do zatarcia go, dlatego należy szybko usunąć usterkę.

Wyciek oleju z silnika – dlaczego nie należy tego bagatelizować?

Jak najszybsze usunięcie wycieku oleju z silnika może uchronić przed poważniejszymi awariami generującymi duże koszty naprawy. Najczęściej serwis polega na wymianie uszczelki pokrywy zaworów, co nie stanowi problemu dla większości doświadczonych mechaników. Zdarza się, że kierowcy nie zwracają uwagi na małe wycieki oleju, co może skutkować naprawdę kosztownymi naprawami.

W skrajnym przypadku nagła awaria na trasie może stworzyć niebezpieczną sytuację dla pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. W przypadku, kiedy uda uniknąć się poważniejszych konsekwencji i tak wizyta w warsztacie będzie bardzo nieprzyjemna, ponieważ trzeba będzie sięgnąć znacznie głębiej do portfela, aby naprawić wszystkie usterki, które spowodował zbagatelizowany wyciek oleju z silnika.

Jak zlokalizować wyciek oleju i jakie są objawy? Kilka przydatnych wskazówek

Ustalenie lokalizacji wycieku oleju nie jest proste w każdym przypadku. Dostęp do wszystkich elementów układu smarowania silnika może być utrudniony przez inne podzespoły znajdujące się pod maską. Dlatego należy obserwować, w którym miejscu pod samochodem pojawiają się plamy oleju. To czy wyciek oleju pojawił się z prawej, czy z lewej strony silnika, może być dla mechanika istotną informacją, która pozwoli szybciej zidentyfikować źródło wycieku.

Przed groźnymi skutkami wycieku może ochronić regularne sprawdzanie poziomu oleju za pomocą bagnetu. Odczytując wartość, którą wskazuje końcówka bagnetu, można zweryfikować czy jego poziom nie spada.

Wyciek oleju

Wyciek oleju – czy można po jego wystąpieniu jechać dalej? Jakie jest ryzyko?

Plamy oleju na podjeździe lub podłodze garażu mogą oznaczać, że w samochodzie są wadliwe lub zużyte uszczelki, będące elementem układu rozprowadzania oleju. Nie wyglądają estetycznie i od razu rzucają się w oczy. Czy można jeździć dalej samochodem?

Jest to niezwykle ryzykowne, ponieważ dalsze użytkowanie auta może powodować poważne usterki w innych ważnych komponentach auta. Zaniedbany wyciek może powodować duże koszty naprawy. Dlatego należy zostawić jak najszybciej samochód w serwisie.

Wyciek oleju z silnika – jakie są zagrożenia dla środowiska?

Wyciek oleju z silnika może być zagrożeniem nie tylko ze względu na ryzyko, jakie jest związane z trwałym uszkodzeniem innych elementów odpowiadających za działanie auta, ale także ze względu na środowisko. Warto przypomnieć, że olej jest wysoce niebezpieczną substancją chemiczną, która może mieć bardzo zły wpływ na stan gleby.

Olej silnikowy zawiera mieszankę substancji wysoce toksycznych, w których znajdują się czasem nawet kawałki ołowiu, cynku, czy arsenu. Dość często zdarza się, że kierowca nie zdąży zauważyć wycieku, a padający deszcz zmyje go do systemów wodnych i kanalizacyjnych lub w głąb gleby, co może stwarzać duże zagrożenie dla środowiska.

Wyciek oleju z silnika – do czego prowadzi ignorowanie problemu?

Bagatelizowanie problemu może prowadzić do wystąpienia usterek w innych elementach silnika, które odpowiadają za bezpieczną i komfortową jazdę. Jedną z oznak wycieku są zabrudzone elementy pod maską samochodu. Jednak mogą prowadzić również do poważnych uszkodzeń silnika pojazdu, a także takich komponentów, jak np. elementy układu chłodzenia.

Ponadto wycieki oleju mogą skutkować uszkodzeniem gumowych węży, a także przedwczesnym zużyciem uszczelek. Oprócz tego wycieki oleju z silnika mogą być również zagrożeniem pożarowym. W sytuacji, gdy olej z wycieku zapali się lub nastąpi zablokowanie działania silnika i jego awaria, może nawet dojść do sytuacji, które będą zagrożeniem dla zdrowia kierowcy, pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Pojazd historyczny a ubezpieczenie OC

0
Pojazd historyczny a ubezpieczenie OC

Miłośników motoryzacji i zabytkowych pojazdów nie brakuje. Wiele osób zastanawia się jednak, jak wygląda posiadanie takiego samochodu pod kątem prawnym. Co z ubezpieczeniem i z przeglądem technicznym? Czy użytkowanie takiego samochodu wiąże się z tymi samymi obowiązkami, co posiadanie zwykłego samochodu? Odpowiemy na te pytania.

Pojazd zabytkowy- kiedy samochód może znaleźć się w Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków?

To prawda, że każdy samochód może stać się zabytkiem. Musi jednak spełniać szereg kryteriów. Przede wszystkim, musi mieć minimum 40 lat bądź 25 lat, o ile rzeczoznawca uzna, że jest to pojazd unikatowy lub ma szczególnie znaczenie dla historii motoryzacji. Pojazd jest historyczny również wtedy, gdy jest pojazdem zabytkowym według ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Poza tym, wymogiem jest brak produkcji tego konkretnego modelu samochodu od minimum 15 lat. Samochód, który ma być zabytkiem musi posiadać co najmniej 75% oryginalnych części. Dopiero po spełnieniu tych wymogów możemy uznać samochód jako pojazd historyczny.

Pojazd zabytkowy, a pojazd historyczny- różnice

Pojazd zabytkowy nie jest do końca tym samym, czym jest pojazd historyczny. Wiesz już, kiedy samochód jest zabytkiem. Musi spełnić wszystkie powyższe wymogi, które są jasno opisane w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym. Poza tym, zabytkowy pojazd musi zostać wpisany do rejestru zabytków na podstawie odrębnych przepisów. Każdy samochód zabytkowy jest samochodem historycznym, ale nie każdy samochód historyczny możemy uznać za zabytkowy. Jeśli samochód ma powyżej 25 lat, nie jest produkowany od 15 lat, ale np. nie posiada 75% oryginalnych części, nie będzie wpisany do rejestru zabytków.

Pojazd historyczny, a ubezpieczenie OC

Wiele osób zastanawia się, jak wygląda sprawa pojazdu zabytkowego i ubezpieczenia OC. Według polskiego prawa, właściciele pojazdów historycznych nie mają obowiązku posiadania polisy OC przez cały okres rejestracji. Dotyczy to jednak samochodów, które nie wyjeżdżają na drogę publiczną. Jeżeli natomiast właściciel ma zamiar wyjechać samochodem historycznym na drogę publiczną i włączyć się do ruchu drogowego, musi zakupić ubezpieczenie OC krótkoterminowe. Ważny jest fakt, że samochód historyczny nie musi mieć OC przez cały rok, a jedynie na jakiś konkretny wyjazd, np. na zlot miłośników pojazdów zabytkowych.

Co z przeglądem technicznym?

Według Prawa o Ruchu Drogowym, pojazd zabytkowy nie musi posiadać aktualnego okresowego badania technicznego. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy pojazd ten jest używany do zarobkowego transportu drogowego, czyli np. jest wykorzystywany pod wynajem na śluby. Jedynym momentem, w którym samochód zabytkowy podlega badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi jest moment przed pierwszą rejestracją pojazdu w Polsce.

Co jeszcze należy wiedzieć?

Mimo tego, iż właściciel pojazdu zabytkowego nie ma obowiązku ciągłości ubezpieczenia OC, trzeba pamiętać, by takie ubezpieczenie wykupić przed wyjazdem na drogę. Bardzo łatwo można o tym zapomnieć. Brak polisy w takim wypadku może słono kosztować. Czasem okazuje się, że bardziej opłaca się wykupienie zwykłego ubezpieczenia całoroczne, jeśli samochód będzie choć przez część roku użytkowane, bo takie OC nierzadko jest po prostu tańsze. Dlatego zawsze warto porównać wszystkie możliwości. Ubezpieczenie można zakupić w Towarzystwie Ubezpieczeniowym, a obecnie nawet przez internet, bez wychodzenia z domu. Przydatny może okazać się kalkulator OC: http://kalkulatoroc.org.pl. Więcej informacji na temat ubezpieczenia pojazdu historycznego znajdziesz tutaj: http://kalkulatoroc.org.pl/czy-40-letni-pojazd-historyczny-musi-miec-oc/.