Koszt wymiany turbosprężarki to kilka tysięcy złotych! Majątek! Czy nie ma innego wyjścia? Oczywiście, można starą i już zużytą część poddać regeneracji. Co w przypadku filtra cząstek stałych, zwanego potocznie DPF? Kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Kogo na to stać?! Podobnie jak z turbosprężarką, można regenerować naszą wysłużoną część.
Załóżmy, że mieszkasz w Białymstoku i chcesz znaleźć firmę, która wyręczy Cię z jednym i drugim problemem. Wpisz w Google „regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku”. Pierwszy zaproponowany wynik to adres Turbokrymar.pl, firma zajmuje się przede wszystkim regeneracją turbosprężarek. Ich inna specjalizacja to regeneracja katalizatorów i turbin.
Dlaczego tak ważne jest dbanie o te elementy? Turbosprężarka zwiększa moc silnika, co stawia go wyżej silnika wolnossącego, mogąc podać więcej paliwa w tym samym czasie co ciśnienie atmosferyczne. Taki element stosuje się nawet w lokomotywach i silnikach lotniczych. Filtr cząstek stałych (DPF), montowany w takich silnikach oczyszcza gazy spalinowe z cząstek stałych. Uważa się, że spaliny z silników Diesla są jednym z powodów powstawania smogu. Nie trzeba dodawać jak ważna jest eliminacja takiej emisji. Taki filtr ma za zadanie przepuścić nie więcej jak 15% całości zanieczyszczeń. W związku z ogromnym kosztem wymiany takiego filtra, niestety, coraz więcej kierowców decyduje się na usunięcie go. Trzeba pamiętać, że jest to przede wszystkim mocno nieetyczne. Ponadto za jazdę samochodem bez filtra DPF grozi mandat do pięciuset złotych, a nawet odebranie dowodu rejestracyjnego. W Niemczech za to samo przewinienie możemy otrzymać karę tysiąca euro, w Austrii aż trzy tysiące pięćset euro. Wykrywanie tego nadużycia jest coraz częstsze, w związku z nabywaniem przez policję coraz to lepszych urządzeń do kontroli.
Mając na uwadze nasze środowisko regeneracja części wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Nie produkujemy nowych odpadów, jednocześnie dbając o ochronę środowiska. Nie ma aktualnie ważniejszego tematu niż ten.